در هفته سوم آبان در بورس کالا چه گذشت ؟

 احمد بیات مدیر کالایی کارگزاری نهایت نگر درباره اتفاقات هفته سوم بورس کالا به خبرنگار اینپیا گفت: مواد پلیمری درهفته سوم آبان، تحت تاثیر افزایش قابل توجه قیمت دلار در بازار آزاد قرار گرفت و تقاضا در تقریبا در تمام گریدها و گروه های پلیمری با افزایش قابل توجه مواجه شد. پ پ های نساجی […]

 احمد بیات مدیر کالایی کارگزاری نهایت نگر درباره اتفاقات هفته سوم بورس کالا به خبرنگار اینپیا گفت: مواد پلیمری درهفته سوم آبان، تحت تاثیر افزایش قابل توجه قیمت دلار در بازار آزاد قرار گرفت و تقاضا در تقریبا در تمام گریدها و گروه های پلیمری با افزایش قابل توجه مواجه شد. پ پ های نساجی که در دو هفته اخیر ، روند آن ها کاهشی شده بود، روند قیمت ها مجدد با افزایش قیمت ارز و همزمان با کاهش عرضه تولید کننده ها، افزایشی شد.

وی ادامه داد: پی وی سی ها در این هفته، قیمت های جدیدی را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند و حدود 10 درصد افزایش قیمت به طور میانگین در کالای پی وی سی s65 داشتیم . در گروه پلی اتیلن ها و پر مصرف ها اغلب بین 5 تا 15 درصد افزایش قیمت را شاهد بودیم . در بعضی از کالاهای خاص از جمله پلی استایرن های انبساطی افزایش قیمت ها بسیار شدید بود و رقابت ها 300-400 درصد بود و شرایط به گونه ای بود که در بعضی از گریدها، بورس کالا معاملات را ابطال کرد.

بیات در مورد رقابت های وحشتناک پلی استایرن در هفته سوم آبان ادامه داد : این شرایط بیشتر تحت تاثیر کاهش عرضه مداوم این گروه ها از کالاها بود زیرا پلی استایرن در حدود 1 ماه یا حتی بیشتر، عرضه نداشته و پتروشیمی تبریز هم عرضه آن ها بسیار کم بوده است. عمده دلیل این موضوع هم این است که خوراک برای تولید این محصولات وجود ندارد و پتروشیمی پارس حدود دو ماه است که استایرن منومر را عرضه نکرده است. زیرا مواد اولیه تولید استایرن ها با مشکل مواجه شده و بازار این گروه از کالاها را به شدت ملتب کرده است.