دویست و چهل و پنجمین جلسه هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران برگزار شد

به گزارش اینپیا، دویست و چهل و پنجمین جلسه هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با حضور تمامی اعضای هیات مدیره انجمن برگزار شد. در این جلسه پیرامون مسائل مختلفی از جمله موضوع قیمت‌گذاری پی وی سی بحث و تبادل نظر انجام شد. اعضای حاضر در این جلسه پیرامون موضوع قیمت‌گذاری پی وی سی […]

به گزارش اینپیا، دویست و چهل و پنجمین جلسه هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با حضور تمامی اعضای هیات مدیره انجمن برگزار شد. در این جلسه پیرامون مسائل مختلفی از جمله موضوع قیمت‌گذاری پی وی سی بحث و تبادل نظر انجام شد. اعضای حاضر در این جلسه پیرامون موضوع قیمت‌گذاری پی وی سی بر این موضوع تاکید داشتند که برای رفع التهاب این بازار باید واردات و عرضه تلفیقی صورت گیرد تا تعادل در بازار برقرار شود همچنین به این نکته اشاره شد که با گریدوایز شدن عرضه موضوع التهاب پی وی سی قابل حل است، از همین رو در این جلسه مصوب شد کمیته تخصصی پی وی سی ذیل کمیسیون بازرگانی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران مجدد فعال شده و با دعوت از تشکل‌های مربوطه، بعد از جمع‌بندی نظرات موضوع در کمیته تخصصی پتروشیمی مطرح شود.

در بخش دیگری از این جلسه درباره موضوع صادرات کامپاند و مشکلاتی که در گمرک وجود داشت به تبادل نظر پرداخته شد. پیشنهاد مطرح شده در این زمینه از سوی نهادهای سیاست‌گذار این است که تا بررسی کامل موضوع کیفیت کامپاندهای صادراتی،  صادرکننده‌های کامپاند از سوی تشکل‌های مربوطه مورد تضمین قرار گرفته تا زمانی که محصولات صادراتی به آزمایشگاه منتقل شده و نتیجه مشخص شود.

در جلسه دویست و چهل و پنجم به موضوع سیاست‌گذاری نمایشگاه ایران‌پلاست نیز پرداخته شد. موضوع اصلی در این زمینه تعیین تاریخ نمایشگاه بوده که تاکنون تاریخ احتمالی 27 تا 30 شهریور ماه تعیین شده است. همچنین این موضوع نیز مورد بررسی قرار گرفت که مشکلات برگزاری این نمایشگاه با جمع‌بندی نظرات تشکل‌ها در انجمن ملی صنایع پلیمر ایران بررسی شده و موارد مطرح شده در جلسه به سازمان توسعه تجارت منتقل شود.

یکی از موضوعاتی که از سوی اعضای هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، موضوع جلسه نمایندگان انجمن با بانک تجارت در راستای برگزاری همایش مشترک میان انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و بانک تجارت بود. پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده میان این سه نهاد، در این همایش که 12 دی ماه برگزار می‌شود، قرار است در یک پنل با حضور نمانیدگان چند شرکت پتروشیمی ابهامات موجود در زمینه خرید اعتباری محصولات پتروشیمی از بورس کالا حل شده و نماینده بانک تجارت به ارائه توضیحات و مطالب آموزشی پیرامون اعتبار اسناد داخلی (ال سی) بپردازد.

در بخش دیگری از این جلسه درباره نظام سهیمه بندی و عرضه تلفیقی صحبت‌های انجام شد که در این زمینه به موضوع عدم هماهنگی میان وزارت صمت و وزارت نفت به عنوان علت اصلی بروز مشکلات اشاره شد و همچنین بر ضرورت اعمال تغییرات در نظام سهمیه بندی سال 97 تاکید شد. اعضای هیات مدیره حاضر در جلسه بر موضوع اعتراض صنایع تکمیلی نسبت نظام سهمیه‌بندی تاکید کرده  و به عنوان راه‌حل به این موضوع اشاره کردند که لازم است یک جلسه مشترک بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و وزارت صمت برای بحث نظام سهمیه بندی با حضور مدیران تاثیرگذار برگزار شود که بر اساس این جلسه قرار است انجمن نظرات مربوط به نظام سهیمه بندی را از ذینفعان جمع‌بندی کرده و با ارائه راهکار جایگزین در این جلسه مطرح کند. از همین رو مصوب شد تا اتاق فکری از ذینفعان در این زمینه تشکیل شود.

در بخش پایانی جلسه ارائه گزارش سی و یکیمن دوره نمایشگاه پلاست اوراسیا نیز یکی از موضوعات مورد بود. بر اساس گزارش ارائه شده، در این نمایشگاه 47 نماینده متشکل از پتروشیمی‌ها و صنایع تکمیلی حضور داشتند. انجمن ملی صنایع پلیمر ایران امسال نیز در این نمایشگاه غرفه داشت و اقدامتی در راستای تسهیل حضور اعضای خود انجام داد. از دیگر دستاوردهای انجمن در سی و یکمین نمایشگاه پلاست اوراسیا به انعقاد تفاهم‌نامه میان انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و انجمن پلاستیک ترکیه اشاره شد، همچنین موضوع نحوه حضور انجمن ملی در نمایشگاه پلاست اوراسیا برای سال آینده نیز مورد بررسی قرار گرفت.