رئیس پژوهشکده شیمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران :

معرفی پروژه های فناور منتخب

هدف اصلی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران که فعالیت خود را از سال 1365 در کشور آغاز کرده است، همواره توسعه علوم و فناوری مواد پلیمری و پتروشیمیایی بوده است . دکتر شروین احمدی رئیس پژوهشکده شیمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در گفت و گو با خبرنگار اینپیا در راستای معرفی پروژه های فناور […]

هدف اصلی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران که فعالیت خود را از سال 1365 در کشور آغاز کرده است، همواره توسعه علوم و فناوری مواد پلیمری و پتروشیمیایی بوده است . دکتر شروین احمدی رئیس پژوهشکده شیمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در گفت و گو با خبرنگار اینپیا در راستای معرفی پروژه های فناور منتخب پژوهشگاه و کمک انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: ر حال حاضر 10 پروژه در مراحل مختلف از جمله مشارکت در زمینه سرمایه گذاری، مشارکت در تکمیل تحقیقات و بازارسازی در پژوهشگاه وجود دارد که نیازمند مشارکت و همراهی است.
احمدی با معرفی این پروژه ها و کاربرد آن ها ادامه داد: تولید آنتی فوم سیلیکونی با کاربرد در زمینه رنگ و پوشش، لاتکس، نفت و گاز هم در مراحل مشارکت در تحقیقات، سرمایه گذاری و بازارسازی نیازمند مشارکت است که انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در این راستا می تواند با معرفی این پروژه ها پژوهشگاه پلیمر را همراهی نماید.
وی ادامه داد : سرمایه گذاری، مشارکت در تکمیل تحقیقات در حال حاضر 3 پروژه از جمله، ساخت، راه اندازی سرد و گرم و بهره برداری واحد 10 بشکه در روز HSFCC با کاربرد تولید پروپیلن و بنزین، حذف نفت کوره ، تولید آنتی فوم سیلیکونی با کاربرد رنگ و پوشش، لاتکس، نفت و گاز و سنتز پلی‌وینیل‌الکل با کاربرد چسب، امولسیفایرها، نساجی و … نیازمند مشارکت است.
شروین احمدی در زمینه معرفی طرح های نیازمند سرمایه گذاری گفت: تولید لاستیک نیتریل (NBR) با مقیاس نیمه صنعتی و کاربرد در درزگیر، آب بند، پوشش میز کار، تولید لاستیک نیتریل کربوکسیله (X-NBR) با مقیاس نیمه صنعتی و کاربرد در کفش های مقاوم در برابر سایش، اورینگ ها، غلتک‌های چاپ، ساخت پلی آمید 6 و پلی آمید 12 در مقیاس 15-20 کیلیو در ساعت و کاربرد در انواع قطعات اتومبیل، کیسه هوا، پوشاک، الیاف فرش، سنتز پلی‌سولفون مشابه گريد S 6010 شرکت BASF با مقیاس آزمایشگاهی و کاربرد در انواع غشا و تهیه خاکپوش‌ پلیمری با کاربرد نیمه صنعتی تثبیت شن‌های روان از جمله پروزه های نیازمند سرمایه گذاری در حال حاضر هستند.
وی در پایان به معرفی طرح های نیازمند بازارسازی همچنین ادامه داد: تولید اورینگ‌های سیلیکونی با مقیاس صنعتی و کاربرد صافی دیالیز، سنتز نانوساختارهای POSS با مقیاس Kg 200 در هر بچ و کاربرد کمک فرایند انواع پلیمرها، از جمله این طرح ها هستند.