نمایشگاه قطعات خودرو و ضرورت حضور پررنگ‌تر پلیمری‌ها/ آلبوم تصاویر

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو در محل نمایشگاه های بین المللی تهران امروز به کار خود پایان داد و ناظرین بر این باورند که استقبال قابل قبولی از این نمایشگاه به عمل آمد، اما شرکت های پلیمری نقش چندان قابل قبولی در این نمایشگاه نداشتند و ضرورت حضور آنها […]

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو در محل نمایشگاه های بین المللی تهران امروز به کار خود پایان داد و ناظرین بر این باورند که استقبال قابل قبولی از این نمایشگاه به عمل آمد، اما شرکت های پلیمری نقش چندان قابل قبولی در این نمایشگاه نداشتند و ضرورت حضور آنها به عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان قطعات خودرو به صورت جدی حس می شد.

به گزارش اینپیا، گفته می‌شود حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد قطعات یک خودرو از پلیمر ها تشکیل می شود که این میزان حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد وزن خودرو را نیز شامل می شوند.

این مسئله نقش قابل توجه صنعت پلیمر را در صنعت خودرو به عنوان تامین کننده قطعات نشان می دهد، اما با این وجود در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو شاهد آن بودیم که شرکت های پلیمری حضور چندان پر رنگی نداشتند.

شواهد حاکی از آن است که این نمایشگاه با وجود رونق قابل توجه بازدید کنندگان نتوانست انتظار صنعتگران و تولیدکنندگان را برای جلب مشتری برآورده کند.

یکی از تولید کنندگان پلیمری حاضر در این نمایشگاه بر این باور بود که نمایشگاه استقبال خوبی از سوی سفارش دهندگان قطعات خودرو و مسئولان نداشته است؛ چرا که بازیگران قطعات خودرو و خودروسازان در کشور عمدتاً ثابت هستند.

نکته دیگری که می‌تواند عاملی باشد برای نارسایی ارتباط حاضرین در این نمایشگاه این بود که شرکت‌های خودروساز در آن حضور نداشتند.

در این بین دیگر تولید کننده پلیمری حاضر در نمایشگاه بر این باور بود که متاسفانه حضور شرکت های خارجی و حتی بازدیدکنندگان خارجی، با وجود اینکه نمایشگاه بین المللی خطاب می شود، به هیچ عنوان قابل لمس نبود.

بر این اساس می‌توان دریافت که بسیاری از شرکت های پلیمری فعال در حوزه تولید قطعات خودرو از آنجایی که نمایشگاه نمی‌تواند بازدهی مطلوبی برای تولیدکنندگان داشته باشد در این رویداد شرکت نکرده‌اند.

یکی دیگر از تولیدکنندگان پلیمری حاضر در نمایشگاه که شرکت تقریباً نوپایی بود، اظهار کرد که حضور در این نمایشگاه می تواند زمینه مناسبی را برای شناخت بیشتر بین شرکت‌ها و تامین کنندگان و مشتریان آنها ایجاد کند.

به باور این تولیدکننده حضور در نمایشگاه، به خصوص برای شرکت‌های کوچک و متوسط می‌تواند دستاورد قابل قبولی به همراه داشته باشد.

از این‌ رو با وجود نارضایتی های موجود، انتظار می رود که صنعت پلیمر به عنوان بخش جدانشدنی و مهم صنعت خودرو حضور چشمگیر تری در این نمایشگاه داشته باشد.

گفتنی است شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو از 16 تا 19 آبان ماه به مدن 4 روز و با مشارکت ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی (پنج کشور) برگزار شد.

از جمله گروه های کالایی مشارکت کننده در نمایشگاه قطعات خودرو تهران ۱۴۰۰ می توان به قطعات و مجموعه های خودرو، ماشین آلات و تجهیزات قطعه سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، لوازم تزئیناتی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو، محصولات پاک کننده خودرو، نشریات تخصصی صنعت خودرو اشاره کرد.

در ادامه تصاویری از این نمایشگاه را مشاهده می‌کنید.