قیمت‌های پایه محصولات پلیمری این هفته چگونه خواهد شد؟/بی توجهی نیما به تغییرات بازار

قیمت‌های پایه امروز توسط دفتر صنایع پایین دستی درحالی اعلام خواهد شد که هرچند بهای میانگین هفتگی دلار نیمایی با افزایش نرخ طی هفته گذشته همراه شده است، اما همچنان بی توجه به فضای بازار آزاد در اسارات کانال 23 هزار تومانی دست و پا میزند و عملا تاثیر خاصی بر اعلام قیمت های پایه […]

قیمت‌های پایه امروز توسط دفتر صنایع پایین دستی درحالی اعلام خواهد شد که هرچند بهای میانگین هفتگی دلار نیمایی با افزایش نرخ طی هفته گذشته همراه شده است، اما همچنان بی توجه به فضای بازار آزاد در اسارات کانال 23 هزار تومانی دست و پا میزند و عملا تاثیر خاصی بر اعلام قیمت های پایه نخواهد داشت.

به گزارش اینپیا میانگین هفتگی دلار نیمایی برای محاسبه قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی طی روزهای گذشته با 156 ریال افزایش به 232.118 ریال در تاریخ یکشنبه 23 آبان رسید که نشان از افزایشی 0.06 درصدی این نرخ دارد.

اهرم دیگر اثرگذار بر نرخ محصولات یعنی تغییرات جهانی، با افت بهای نفت و عدم استقبال خریداران از سطوح بالای قیمتی محصولات پس از هفته ها روند صعودی در فاز کاهشی قرار گرفته اند.

برنت معاملات هفته قبل را با ۸۲ دلار به پایان رساند و دوشنبه، معاملات را با صعود به ۸۳ آغاز کرد و سه شنبه شب به ۸۵ دلار رسید. این صعود به ۸۵ دلار دیری نپایید و در پایان هفته، قیمت برنت به ۸۲ دلار عقب نشینی کرد.

نفتا هم به رغم افزایش ۱۶ دلاری در روزهای دوشنبه و سه شنبه معاملات چهارشنبه را با ۱۴ دلار کاهش و ۷۵۴ دلار پایان داد.

با این شرایط میتوان انتظار کاهش بسیاری از گریدها را به تبعیت از افت نرخ محصولات در بازار های جهانی داشت. اما از سویی بازار ارز که در روز شنبه به بهای بالای 28 و 700 تومانی هم رسیده است، جدا از اعلام قیمت های پایه که صورت منفی دارد، میتواند سمت و سوی معاملات هفته جاری را رقابتی کند.