پیگیری مشکلات تولید PVC-S70 با همکاری انجمن ملی پلیمر و انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی

دویست و بیستمین جلسه هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با دو موضوع اصلی مطالبه گری برای اصلاح نحوه قیمت گذاری پایه و مشکلات تولید گرید پزشکی و با حضور نمایندگان انجمن انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به عنوان میهمان برگزار شد. به گزارش اینپیا، نحوه تعیین قیمت پایه مواد اولیه، کیفیت پایین تولیدات […]

دویست و بیستمین جلسه هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با دو موضوع اصلی مطالبه گری برای اصلاح نحوه قیمت گذاری پایه و مشکلات تولید گرید پزشکی و با حضور نمایندگان انجمن انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی به عنوان میهمان برگزار شد.

به گزارش اینپیا، نحوه تعیین قیمت پایه مواد اولیه، کیفیت پایین تولیدات برخی پتروشیمی ها و عدم رعایت استانداردهای جهانی مواد اولیه و عرضه برخی مواد off گرید به صورت on گرید از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد انجمن ملی صنایع پلیمر ایران طی جلسه ویژه ای با تشکل های عضو خود این مساله را مجددا پیگیری کند.

در ادامه جلسه نمایندگان انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی در جلسه به عنوان میهمان حضور یافتند و در خصوص مشکلات اخیر اعضای خود در خصوص عدم تولید و یا تولید با کیفیت پایین گرید های پزشکی که توضیح دادند و بر این موضوع تاکید کردند که در شرایط ویژه این روزها که کشور نیاز به تجهیزات بهداشتی و پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا دارد، این مساله می تواند منجر به بحران کمیابی یا افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و دارویی شود.

به گفته اعضای این انجمن، عدم تولید گرید پزشکی و یا تولید با کیفیت بسیار پایین و قیمت های بالایی که اعلام می شود، شرایط را برای این گرید بسیار ملتهب کرده و این در صورتی است که اگر بخواهیم برای حل این موضوع به واردات روی بیاوریم، درگیر پروسه طولانی مدت شده و طی این زمان تولید کاهش می یابد یا متوقف می شود.

با توجه به اینکه دلیل عدم تولید از سوی پتروشیمی هگمتانه عدم تامین خوراک اعلام شده، نمایندگان انجمن تجهیزات پزشکی بر این مساله تاکید کردند که در شرایط حساس پیش رو مسئولان ذیربط باید خوراک این پتروشیمی را برای تولید پی وی سی گرید پزشکی تامین کنند و از سوی دیگر با توجه به استانداردهای مورد نیاز لوازم پزشکی، باید این گرید با کیفیت بالا تولید و عرضه شود.