گفت و گو با رضا صالح احمدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان

شرکت پتروشیمی خوزستان را به اختصار معرفی کنید و از دستاوردهای این مجموعه در سال های اخیر برای خوانندگان این پیام را بگویید: شرکت پتروشیمی خوزستان زیر مجموعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که در زمینه تولیدات پلی‌کربنات و رزین‌اپوکسی فعالیت می‌کند، رزین‌اپوکسی از پلیمرهای مهندسی است که به طور وسیع در صنعت تهیه […]

شرکت پتروشیمی خوزستان را به اختصار معرفی کنید و از دستاوردهای این مجموعه در سال های اخیر برای خوانندگان این پیام را بگویید:

شرکت پتروشیمی خوزستان زیر مجموعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که در زمینه تولیدات پلی‌کربنات و رزین‌اپوکسی فعالیت می‌کند، رزین‌اپوکسی از پلیمرهای مهندسی است که به طور وسیع در صنعت تهیه پوشش و کفپوش، رنگ، چسب و پوشش خطوط لوله استفاده می شود، همچنین پلی‌کربنات هم از پلیمرهای مهندسی است که در بخش‌های مختلف از جمله ورق‌های پلی‌کربنات برای گلخانه‌ها، صنایع ساختمانی، در صنایع خودروسازی برای تهیه چراغ خودرو ها، در صنایع الکترونیکی برای تولید کلید و پریز، موتورهای خانگی، صنعت پزشکی برای تولید فیلتر دیالیز و کیت آنژیوگرافی و همچنین لوازم خانگی مثل لباسشویی و … کاربرد دارد.

هدف اولیه از تاسیس پتروشیمی خوزستان تامین نیازهای داخلی بود. به این صورت که خوراک و مواد اولیه از خارج از کشور تهیه و نیاز کشور به رزین‌اپوکسی و پلی‌کربنات از طریق پتروشیمی خوزستان تامین شود اما در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در زمینه کیفیت محصولات پتروشیمی خوزستان به وجود آمد که خوشبختانه در سه سال گذشته با تلاش‌های شبانه‌روزی این مسائل حل شد. به طوری که در گام نخست کیفیت محصولات ارتقا پیدا کرد و به سطح استاندارد جهانی رسید.

اقدام بعدی که در شرکت صورت گرفت از سال ۹۷ بود. ارتباط شرکت پتروشیمی خوزستان با تشکل‌های تاثیرگذار از جمله انجمن صنایع پلیمر افزایش پیدا کرد و این موضوع سبب شد تا از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این انجمن استفاده کنیم. همچنین استراتژی تازه ما شرکت در نمایشگاه‌های مختلف با هدف گسترش ارتباط با صنعت پایین‌دست بود تا نیازهای این صنایع را شناسایی کنیم.

همچنین در چند سال اخیر از شرکت‌های مصرف کننده محصولات پتروشیمی خوزستان بازدید کردیم و براساس داده‌های این بازدیدها و انجام یک نیازسنجی مناسب توانستیم نیازهای این شرکت ها آگاه شده و در تولید محصولات از این نیازسنجی استفاده کنیم.

پیش از این پتروشیمی خوزستان یک تا دو گرید از محصولات را در سطح بسیار خوب تولید می‌کرد اما بسیاری از محصولات دیگر از جمله کلید و پریز در فهرست تولیدی ما نبود اما با نیازسنجی و تحقیق و توسعه زمینه تولید این محصولات هم فراهم، همچنین دانش فنی بومی‌سازی و نمونه‌های آزمایشگاهی از این محصولات تهیه شده و در اختیار مشتری قرار گرفت. اکنون بسیاری از این محصولات در پتروشیمی خوزستان تولید و عرضه شده و قابلیت خرید آن فراهم است. هدف از این اقدام سودآوری نبود بلکه ما متعهد هستیم نیاز بازار را تامین کنیم.

هدف و انگیزه شما از شرکت در سومین همایش اقتصاد صنایع پلیمر چه بود؟

اگر بخواهم جواب صادقانه‌ای به این سوال بدهم باید بگویم که به طور کلی ارتباط با انجمن ملی پلیمر را دوست داریم چرا که با توجه به قابلیت‌های انجمن ما می توانیم برای برندسازی و شناسایی مشتری و ارتباطات از شرکت در این همایش استفاده کنیم.  در این همایش هم به طور ویژه چند هدف را دنبال می کنیم، اول اینکه با روند اقتصاد پلاستیک و چشم‌انداز آن آشنا شویم، تاثیر شاخص‌های فوق کلان را شناسایی کنیم. از سوی دیگر سایر شرکت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده هم در همایش حضور دارند و این فرصت مغتنمی است که در دو روز همایش ارتباط نزدیک‌تری با این شرکت‌ها پیدا کنیم. در نهایت هدف ما از شرکت در این همایش این بود که به مشتریان سابق خود اطمینان دهیم که پتروشیمی خوزستان در کنار آنهاست، مشکلاتشان را میشنود و آنها را رفع میکند.

 پیام شما برای حوزه صنایع پلاستیک و پلیمر کشور

پیام ما این است که مخاطبان همایش اطمینان کنند که پتروشیمی خوزستان همواره در کنار مشتری های خود بوده و در شرایط نابسامان اقتصادی هم همواره کنار آنها می ایستد. استراتژی ما بر مشتری‌مداری است و متعهد هستیم تا گره‌ای از مشکلات تولید در صنایع پایین دست خود را باز کنیم.