المپیک پاریس قصد دارد محیط زیستی ترین المپیک تاریخ باشد

المپیک پاریس پیشتاز استفاده از مواد بازیافتی

حدود 11000 صندلی برای المپیک پاریس از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است زیرا برگزارکنندگان به دنبال کاهش ردپای کربن این رویداد هستند. Le Pave، شرکتی که در سال 2018 ایجاد شد، در کارخانه خود ، 100 تن پلاستیک بازیافتی را به صندلی تماشاگران برای ورزشگاه آدیداس تبدیل کرده است - میزبان مسابقات بدمینتون و ژیمناستیک ریتمیک و مرکز آبی، جایی که مسابقات شیرجه، شنای هنری و واترپلو برگزار خواهد شد.

المپیک پاریس اهداف بلندپروازانه در پایداری و سازگای با محیط زیست  تعیین کرده و هدف آن این است که سبزترین المپیک تاریخ باشد.

المپیک پاریس دارای 11000 صندلی سازگار با محیط زیست خواهد بود که در مکان های ورزشی ساخته شده توسط یک شرکت ساختمانی زیست محیطی فرانسوی با استفاده از فناوری فشرده سازی گرما و پلاستیک های تجدیدپذیر که از بطری ها و درپوش های پلاستیکی تهیه می شود، نصب می شود

Le Pave، شرکتی که در سال 2018 ایجاد شد، در کارخانه خود در Aubervilliers، درست در شمال مرکز پاریس، 100 تن پلاستیک بازیافتی را به صندلی تماشاگران برای ورزشگاه آدیداس تبدیل کرده است – میزبان مسابقات بدمینتون و ژیمناستیک ریتمیک و مرکز آبی، جایی که مسابقات شیرجه، شنای هنری و واترپلو برگزار خواهد شد.

کوکاکوالا توزیع کننده انحصاری نوشیدنی در المپیک 2024 متعهد شده است که از بطری های پلاستیکی کمتری استنفاده کند و در این رویداد ، 40 درصد بطری های قابل بازیافت را جایگزین نماید.

برخی اقدمات پاریس برای کاهش رد پای کربن:

استفاده از مکان‌های موجود (به‌عنوان مثال، پله‌دروم ساخته شده ۱۰ سال پیش) و تبدیل روشنایی به سوخت‌های زیستی (صرفه‌جویی در ۱۳۰۰۰ تن CO2)

میزبانی رویدادهای شنا، از جمله مسابقات سه گانه، شنای ماراتن، و پاراتریاتلون در رودخانه سن پس از یک فرآیند پاکسازی.

ساخت و ساز با مواد بازیافتی (مانند صندلی‌های آدیداس آرنا) و استفاده مجدد از مبلمان مکان‌های موقت.

پس از بازی‌ها، مکان‌های موقت در میدان کنکورد ؛ برای تحویل بطری ها ایجاد شده

تامین 25 درصد مواد غذایی به صورت محلی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل.

هدف این ابتکارات کاهش ردپای کربن به میزان 1.5 میلیون تن در مقایسه با بازی های قبلی است.

از طریق این ابتکارات و سایر ابتکارات، پاریس قصد دارد تا میزان کربن بازی ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. آنها پیش‌بینی می‌کنند که در مقایسه با بازی‌های ریو و لندن، 1.5 میلیون تن کمتر دی‌اکسید کربن منتشر کنند و حتی از بازی‌های توکیو که در سال 2021 بدون تماشاگر برگزار شد، پیشی بگیرند.