رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف مطرح کرد:

تنها صادرات است که تولید را زنده نگه می دارد

حمید صمدی رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف گفت:« بدون شک تولیدات در کشور ما باید صادرات محور باشند. تنها روشی که می تواند تولید را در کشور افزایش دهد، صادرات است. یعنی هم تولیدکنندگان باید کالای صادرات محور تولید کنند و هم دولت باید امکانات صادرات و ارتباطات بین المللی را برای بخش های خصوص هموار نماید.»

مقام معظم رهبری بعد از گذشت ۴ سال دوباره موضوع جهش در تولید را به عنوان شعار سال برگزیدند اما این بار تاکید ویژه‌ای نسبت به مشارکت مردم در تحقق این جهش داشتند. تحقق جهش قابل توجه در تولید کشور مستلزم فراهم شدن ملزومات و بسترهایی است که باید مد نظر مسؤولان نهادهای مختلف و سیاست گذاران باشد.

مقام معظم رهبری وقتی نسبت به حضور مردم در تحقق این امر تاکید دارند به این معنا است که نمی‌توان از بخش دولتی توقع خاصی داشت به این مفهوم که نمی‌تواند آستین را بالا زند و در امر تولید در عالی‌ترین درجه بپردازد بلکه تنها باید شرایط را برای ورود بخش مردمی در قالب تعاونی‌ها و اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی فراهم کند. اما الزامات تحقق این شعار برای ۳۶۳ روز آینده چیست و دولت باید چه فعالیتی را در این سال انجام دهد تا در نهایت بگوییم سال ۱۴۰۳ سال موفقی در تحقق این شعار بوده است؟ بخش خصوصی در پیشبرد این اهداف چه نقشی دارد؟

حمید صمدی رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در این رابطه معتقد است:« واقعیت این است که تا همین حالا هم  بخش دولتی که به آن صورت خدماتی ارائه نداده و همه چیز بر دوش بخش خصوصی بوده است. »

او در پاسخ به این سوال که  دولت باید چه اقداماتی انجام دهد؟ گفت:« دولت باید در راستای منافع ملی کشور حرکت کند. یکی از اقداماتی که دولت باید انجام دهد این است که در مواقعی که نیاز است مجوزهای لازم را بدون معطلی صادر نماید. این مهمترین کاری است که دولت می تواند در پیشبرد اهداف انجام دهد. این موضوع به خصوص برای تولیدی ها بسیار مهم و اساسی است.»

صمدی تاکید کرد:« یکی دیگر از موارد مهم تخصیص ارز است. اگر ارز تخصیص داده نشود مواد اولیه در دسترس تولید کنندگان قرار نمی گیرد و در نتیجه ظرف مدت کوتاهی تولیدشان نا خواسته از بین خواهد رفت. از سوی دیگر مسائل مالیاتی کمر تولیدکنندگان را خم کرده است. متاسفانه گاهی شاهدیم که مسئولان بدون آگاهی لازم اقدامات غیر کارشناسی انجام میدهند که تولید کنندگان را با ضرر های بسیار مواجه می سازد. چنین مسائلی حرمت تولید کننده را از بین می برد.»

او تصریح کرد:« بدون شک تنها عشق تولید کننده است که سبب می شود کار تولید تعطیل نشود. لذا با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تمام تولیدکنندگان باید تلاش خود را بیشتر کنند، البته این در شرایطی است که بتوانیم راهکارهای مختلفی را در چارچوب ارتباط با کشورهای همسایه و مسائل صادراتی در نظر بگیریم. چون اگر صادرات نباشد، چرخ تولید از کار خواهد ایستاد، آن هم در شرایط کنونی که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است. بنابراین ما برای احیای هر چه بیشتر تولید به صادرات نیاز داریم.»

رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در پایان تاکید کرد:« بدون شک تولیدات در کشور ما باید صادرات محور باشند. تنها روشی که می تواند تولید را در کشور افزایش دهد، صادرات است. یعنی هم تولیدکنندگان باید کالای صادرات محور تولید کنند و هم دولت باید امکانات صادرات و ارتباطات بین المللی را برای بخش های خصوص هموار نماید.»