«توسعه صادرات» مهمترین دغدغه تولیدکنندگان

موضوع توسعه صادرات از جمله مواردی است که همواره تولیدکنندگان کشورمان در خصوص آن دغدغه های فراوانی دارند.

موضوع توسعه صادرات از جمله مواردی است که همواره تولیدکنندگان کشورمان در خصوص آن دغدغه های فراوانی دارند.

مسعود علیزاده مدیر بازاریابی و فروش شرکت پارسا پلیمر شریف در گفتگو با «اینپیا» ضمن بیان دغدغه های خود در این مورد ، سطح بازدیدکنندگان از نمایشگاه مشهد پلاست را خوب ارزیابی کرد و گفت : احساس می کنم شاهد رشد مصرف پلیمرهای مهندسی در بازار مشهد هستیم.ضمن آنکه به نظر می رسد نمایشگاه «مشهد پلاست » بعد از «ایران پلاست» در حال تثبیت و رشد جایگاه در کشور است زیرا ما شاهد حضور بازدیدکنندگانی از شهرهای دیگر در این نمایشگاه  بودیم.فکر می کنم در سال های آتی این نمایشگاه رشد بیشتری هم کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه ما موضوع توسعه صادرات است گفت : صادرات باعث جهش می شود و ما وقتی نتوانیم صادرات داشته باشیم ضعیف شده و در نهایت تبدیل به واردکننده نیز می شویم.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت پارسا پلیمر شریف تاکید کرد :هر آنچه که به ما کمک کند تا بتوانیم در بازارهای جهانی عرض اندام کنید باید لحاظ شود از جمله تثبیت و یا واقعی سازی نرخ ارز.با وضعیت فعلی ما در حال از دست دادن فرصت های صادراتی هستیم.

«پیوستگی» موضوع دیگری بود که علیزاده بر آن تاکید داشت و گفت : ما نمی توانیم به مشتری خود بگوییم مثلا این ماه تولید داریم و می توانیم عرضه کنیم اما ماه دیگر خیر.این موضوع نیز به ما لطمه می زند.

وی با بیان اینکه پتانسیل خوبی برای صادرات کامپاند وجود دارد گفت : اما متاسفانه اکنون در این زمینه در وضعیت خوبی قرار نداریم.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت پارسا پلیمر شریف گفت : ما باید از تمام ابزارها استفاده کرده تا بتوانیم شرکت های تولیدی در قامت شرکت های بین المللی و صادرکننده قرار گیرند.یعنی دقیقا همان ابزارهایی که شرکت های خارجی رقیب در حال استفاده از آن ها هستند ما هم از آن ها استفاده کنیم .

علیزاده در پایان به موضوع لزوم سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و گفت:ما می توانیم از مدل عربستان و قطر نیز سود ببریم زیرا برای توسعه زنجیره ارزش بایستی سرمایه گذاری های بیشتری در این صنعت رخ دهد.