رونمایی نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایات صنعت پتروشیمی

نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایت های صنعت پتروشیمی با حضور حسن عباس زاده، رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رونمایی شد. نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایت های صنعت پتروشیمی همزمان با برگزاری نخستین همایش بازرسی و پاسخگویی به شکایات صنعت پتروشیمی ایران با حضور حسن عباس […]

نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایت های صنعت پتروشیمی با حضور حسن عباس زاده، رئیس هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رونمایی شد.

نظام نامه شورای عالی بازرسی و پاسخگوئی به شکایت های صنعت پتروشیمی همزمان با برگزاری نخستین همایش بازرسی و پاسخگویی به شکایات صنعت پتروشیمی ایران با حضور حسن عباس زاده رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران و روسای بازرسی صنعت پتروشیمی رونمایی شد.

صنعت پتروشیمی با محوریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن حفظ وظیفه رگولاتوری نقش محوری بازرسی را به عنوان بازوی مدیریتی در شفافیت و پاسخگویی به ذینفعان ارج نهاده است و در این مسیر صنعت پتروشیمی نیازمند نهادی یکپارچه سازی و وحدت گرا به منظور هماهنگی کلیه سیاست گذاری، برنامه ریزی ها و اقدام های متعالی در امر بازرسی است.

این نظام نامه با هدف ایجاد سازوکاری نظام مند، جهت ساماندهی بازرسـی و پاسخگویی به شکایات در سـطح صنعت پتروشیمی و تعامل مثبت و سازنده با نهادها و مراجع نظارتی برون سازمانی تهیه شده است.

اجرای این نظام نامه افزون بر اینکه موجب افزایش دقت فرایند بازرسی و جلوگیری از فعالیت های موازی در این زمینه خواهد شد، بستر مناسبی را جهت ارتقای سلامت و شفافیت در نظـام اداری و سازمانی و پیشـگیری از فسـاد اداری در سطح صنعت پتروشیمی فراهم مـی کند. در ایـن میـان بهـره گیـری از کلیـه ظرفیـت هـا و توانمندی های مدیریتی، تخصصی و کارشناسی صنعت پتروشیمی ضروری است.

از مهمترین اهداف این نظام نامه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1. نظارت عالیه بر فعالیت های بازرسی، نظارت بر عملکرد و رسیدگی به شکایات در راستای اهداف، سیاست ها و خط مشی های تعیین شده و حصول اطمینان از حسن صحت و سرعت انجام کارها در صنعت پتروشیمی در بخش های دولتی، هلدینگ های نیمه خصوصی و خصوصی و شرکتهای خصوصی مستقل با رعایت دقت و انصاف و بی طرفی در بررسی مسائل و تحلیل آنها.
2. ایجاد ارتباط موثر سازمانی و تعیین نحوه تعاملات فی مابین اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی صنایع پتروشیمی (NPC) با هلدینگ ها و واحدهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت های خصوصی و در حال واگذاری .
3. تعامل و ارتباط سازنده و مناسب با سایر سازمان ها ، مراجع و سایر نهادهای نظارتی و کنترلی
4. طراحی، استقرار و اجرای نظام خود ارزیابی در بخش شاخص های عمومی
5. توسعه فرهنگ خود نظارتی در بین آحاد مختلف کارکنان و مدیران در راستای اهداف عالیه دولت جمهوری اسلامی ایران
6. توسعه فرهنگ قانون گرایی و خودکنترلی با رویکرد پیشگیری از فساد و ارتقای سلامت اداری و سازمانی
7.نظارت و ساماندهی فرایندها و فعالیت های بازرسی در قالب مصوبات و ابلاغیه های مدیریتی و سازمانی
8. حصول اطمینان از اجرای صحیح قوانین، مقررات،آیین نامه ها و بخشنامه های جاری و تصویب اصلاحات پیشنهادی در قوانین و مقررات مربوطه در صنعت پتروشیمی