ساعت‌شماری برای معرفی برگزیدگان اولین جایزه ملی نوآوری صنعت پلیمر

کمتر از 24 ساعت تا اعلام منتخبین جایزه ملی نوآوری در صنایع پلیمر ایران زمان باقی مانده و فرایند داوری‌ به‌زودی به اتمام می‌رسد. در این خصوص علیرضا ترک عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در گفت‌وگو با اینپیا از ملاک و معیارهای ارزیابی اولین جایزه نوآوری در صنایع پلیمر ایران سخن گفت. […]

کمتر از 24 ساعت تا اعلام منتخبین جایزه ملی نوآوری در صنایع پلیمر ایران زمان باقی مانده و فرایند داوری‌ به‌زودی به اتمام می‌رسد. در این خصوص علیرضا ترک عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران در گفت‌وگو با اینپیا از ملاک و معیارهای ارزیابی اولین جایزه نوآوری در صنایع پلیمر ایران سخن گفت.

اولین دوره‌ اهداي جایزه ملی نوآوری در صنایع پلیمر ایران در اسفند ماه ۱۴۰۰ در حاشیه چهارمین همایش ملی نوآوری به کار خود خاتمه خواهد داد. این جایزه که با هدف ایجاد تعالی در خلاقیت و نوآوری در صنعت پلیمر آغاز به‌کار کرده در اولین دوره برگزاری خود پذیرای ۱۲ شرکت فعال در صنعت پلیمر است.

علیرضا ترک عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و هماهنگ‌کننده ارزیابی‌ها در خصوص فرآیند ارزیابی‌ها در این جایزه گفت: پس از برگزاری چهار دوره همایش ملی نوآوری در صنایع پلیمر، انجمن ملی صنایع پلیمر تصمیم به ارائه یک مدل واحد در نوآوری به فعالان این صنعت گرفت. بر اساس این مدل، شرکت‌های پلیمری با رعایت برخی چارچوب‌ها می‌توانند به یک میزان واحد در توسعه‌ بخش‌های مختلف شرکت خود گام بردارند و پیشرفت قابل توجهی را در صنعت پلیمر ایران رقم بزنند. پس از ارائه این مدل و سپری کردن فرآیندهای آموزش متناسب با آن به سازمان‌ها و در جهت تشویق شرکت‌های پلیمری به استفاده‌ از این مدل، تصمیم به برگزاری اولین دوره‌ جایزه ملی صنایع پلیمر ایران روی گرفتیم. بر همین اساس تیم‌های ارزیابی از خارج از انجمن به بررسی فعالیت شرکت‌‌های حاضر در جایزه در دو بخش «توانمندساز» و «نتایج» اقدام کردند.

وی همچنین افزود: در حال حاضر که کمتر از 24 ساعت تا برگزاری اختتامیه این رویداد ملی باقی مانده است؛ ارزیابی‌ها به پایان رسیده و داوران به‌منظور معرفی منتخبین در حال بررسی نتایج حاصل از ارزیابی‌ها بودند که ديروز جمعه ۲۹ بهمن‌ماه، برندگان شناخته شده‌ و به برگزارکنندگان جایزه معرفی شدند.

از منتخبین این جایزه در شش سطح تندیس‌ زرین، تندیس سیمین و تندیس برنزین جایزه نوآوری در صنعت پلیمر و نشان‌های شایستگی در تعالی، توانمندی در تعالی و تعهد به تعالی تقدیر خواهد شد.

این عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران همچنین بیان کرد با توجه به نوپا بودن مدل نوآوری و خلاقیت در صنعت پلیمر و اینکه این مدل ملاک ارزیابی جایزه نوآوری است؛ احتمال آنکه در اولین دوره این جایزه هیچ شرکتی موفق به دستیابی به سطوح تندیس نشود وجود دارد.

منتخبین این رویداد ملی، همزمان با پایان همایش نوآوری در صنایع پلیمر ایران در روز دوشنبه مورخ دوم اسفند ماه ۱۴۰۰ معرفی و از آن‌ها تقدیر خواهد شد.