مواد پلاستیکی، جایگاه دوم صادرات کشور در نیمه اول 1400

تجارت کالایی ایران (بدون احتساب نفت خام) طی نیمه نخست ۱۴۰۰ حدود ۷۹ میلیون تن کالا به ارزش ۴۴.۹ میلیارد دلار بوده که از این میزان حدود ۲۱.۸ میلیارد دلار مربوط به صادرات و حدود ۲۳ میلیارد دلار آن مربوط به واردات ایران است. به گزارش اینپیا، ارزش صادرات ایران در نیمه نخست ۱۴۰۰ با […]

تجارت کالایی ایران (بدون احتساب نفت خام) طی نیمه نخست ۱۴۰۰ حدود ۷۹ میلیون تن کالا به ارزش ۴۴.۹ میلیارد دلار بوده که از این میزان حدود ۲۱.۸ میلیارد دلار مربوط به صادرات و حدود ۲۳ میلیارد دلار آن مربوط به واردات ایران است.

به گزارش اینپیا، ارزش صادرات ایران در نیمه نخست ۱۴۰۰ با افزایش حدود ۶۱ درصدی و ارزش واردات نیز با افزایش ۳۷ درصدی نسبت به نیمه نخست ۱۳۹۹ همراه بوده است. ارزش صادرات غیرنفتی (بدون احتساب فصل ۲۷) نیز طی نیمه اول سال جاری حدود ۱۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۶۳ درصد افزایش داشته است.

در میان گروه‌های کالای عمده صادراتی ایران طی نیمه نخست ۱۴۰۰، شاهد آن هستیم که فصل مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده از این مواد در رتبه دوم بیشترین صادرات قرار دارد.

بر اساس داده‌های گمرک ارزش صادرات این فصل به ۳ میلیارد و ۹۱ میلیون دلار در این بازه زمانی رسیده است و از لحاظ وزنی نیز صادرات این فصل ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تن بوده که میانگین قیمتی آن نیز ۱۱۸ دلار به ازای هر تن محاسبه شده است و این فصل نوزده و سه دهم درصد از کل صادرات کشور را در بر می‌گیرد.

برای دانلود فایل کامل گزارش روی لینک زیر کلیک کنید.

گزارش تجارت کالایی بدون نفت.