مهندس منشی، رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی در رابطه با این نمایشگاه می گوید:« نمایشگاه ایران تویکس را ما 3 سال پیش با امید بسیار کم و قبول هزینه یک فضای 300 متری توسط 5 برند های تولیدکننده اسباب بازی آغاز کردیم. همان سال تعداد غرفه های این نمایشگاه به 16 غرفه رسید. در دوره دوم این نمایشگاه، فضای در اختیار به 4 هزار متر مربع ارتقا یافت و امسال یک رشد قابل ملاحظه را شاهد بودیم، همکاران حضور بسیار فعالی داشتند و در بحث غرفه سازی توانمند عمل کردند؛ بدین ترتیب فضای تحت پوشش این نمایشگاه در سال جاری 5 هزار متر مربع است.»
او در رابطه با انجمن تولید کنندگان اسباب بازی ایران نیز توضیح داد:« انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران حدود 6 سال پیش تشکیل شد و 85 نفر از تولیدکنندگان صنعت اسباب بازی که عمده فعالیت هایشان ریشه در صنعت پلاستیک دارد یعنی اسباب بازی هایی از این جنس تولید می کنند، تولیدکنندگان بازی های رومیزی و بردگیم ها که به نوعی ریشه آن ها در صنعت چاپ، انتشارات و بسته بندی بوده و تولیدکنندگان اسباب بازیهایی که ریشه در صنعت چوب دارند، اعضای این انجمن را تشکیل می دهند.»
وی افزود:« اساسا صنعت پلاستیک در ایران دارای مزیت های بسیاری است اما به طور مشخص صنعت اسباببازی با صنایع مختلفی از جمله چاپ و انتشارات، چوب، پلاستیک و همچنین الکترنیک فعالیت دارد. بخش تولیدات پلاستیک در صنعت اسباب بازی نسبت به بخش های دیگر پیشرو است، البته این موضوع طبیعی است و دلیل آن هم این است که صنعت اسباب بازی ما نسبت به دیگر کشور های همتراز، با رشد خوبی همراه بوده است. در بحث تنوع محصول پتانسیل ها و زیر ساخت های خوبی وجود دارد و ما نیاز به تلاش بیشتری داریم تا بتوانیم تنوع محصول را در بازار ایران افزایش دهیم.»
این مطلب بدون برچسب می باشد.
پنجمین همایش اقتصاد صنایع پلاستیک در ایران 7 و 8 مهر ماه برگزار می شود.