رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی مطرح کرد:

پلاستیک در صنعت اسباب بازی پیشرو است

سومین دوره نمایشگاه ایران تویکس چند روزی است که در حال برگزاری است، این رویداد یکی از مهمترین رویدادهای صنفی و تخصصی صنعت اسباب بازی در کشور به شمار می آید. رویدادی که طی آن تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و صنایع وابسته به صنف اسباب بازی تلاش می کنند از فرصت تعامل در جهت ایجاد فرصت های جدید برای کسب و کار خود به بهترین نحوه استفاده نمایند.

مهندس منشی، رئیس انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی در رابطه با این نمایشگاه می گوید:« نمایشگاه ایران تویکس را ما 3 سال پیش با امید بسیار کم و قبول هزینه یک فضای 300 متری توسط 5 برند های تولیدکننده اسباب بازی آغاز کردیم. همان سال تعداد غرفه های این نمایشگاه به 16 غرفه رسید. در دوره دوم این نمایشگاه، فضای در اختیار به 4 هزار متر مربع ارتقا یافت و امسال یک رشد قابل ملاحظه را شاهد بودیم، همکاران حضور بسیار فعالی داشتند و در بحث غرفه سازی توانمند عمل کردند؛ بدین ترتیب فضای تحت پوشش این نمایشگاه در سال جاری 5 هزار متر مربع است.»

او در رابطه با انجمن تولید کنندگان اسباب بازی ایران نیز توضیح داد:« انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی ایران حدود 6 سال پیش تشکیل شد و 85 نفر از تولیدکنندگان صنعت اسباب بازی که عمده فعالیت هایشان ریشه در صنعت پلاستیک دارد یعنی اسباب بازی هایی از این جنس تولید می کنند، تولیدکنندگان بازی های رومیزی و بردگیم ها که به نوعی ریشه آن ها در صنعت چاپ، انتشارات و بسته بندی بوده و تولیدکنندگان اسباب بازی‌هایی که ریشه در صنعت چوب دارند، اعضای این انجمن را تشکیل می دهند.»

وی افزود:« اساسا صنعت پلاستیک در ایران دارای مزیت های بسیاری است اما به طور مشخص صنعت اسباب‌بازی با صنایع مختلفی از جمله چاپ و انتشارات، چوب، پلاستیک و همچنین الکترنیک فعالیت دارد. بخش تولیدات پلاستیک در صنعت اسباب بازی نسبت به بخش های دیگر پیشرو است، البته این موضوع طبیعی است و دلیل آن هم این است که صنعت اسباب بازی ما نسبت به دیگر کشور های همتراز، با رشد خوبی همراه بوده است. در بحث تنوع محصول پتانسیل ها و زیر ساخت های خوبی وجود دارد و ما نیاز به تلاش بیشتری داریم تا بتوانیم تنوع محصول را در بازار ایران افزایش دهیم.»