قیمت‌های پایه محصولات پلیمری این هفته چگونه خواهد شد؟/نیما جان همراهی با آزاد را ندارد

قیمت‌های پایه امروز توسط دفتر صنایع پایین دستی درحالی اعلام خواهد شد که هر چند دلار نیمایی با افزایش نرخ طی روزهای گذشته همراه شد اما بازهم رشد محسوس و قابل توجهی را ثبت نکرد. به گزارش اینپیا، اما آنچه در این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است، واگرایی نرخ نیما و دلار بازار است […]

قیمت‌های پایه امروز توسط دفتر صنایع پایین دستی درحالی اعلام خواهد شد که هر چند دلار نیمایی با افزایش نرخ طی روزهای گذشته همراه شد اما بازهم رشد محسوس و قابل توجهی را ثبت نکرد.

به گزارش اینپیا، اما آنچه در این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است، واگرایی نرخ نیما و دلار بازار است که به بیش از 5 هزار تومان رسیده است. این اتفاق هرچند میتواند زمینه ساز ثبت تقاضای بالاتر گردد، اما از طرفی این تقاضا کاذب است و در دراز مدت بازار را به رکود میکشاند و فرصت های صادراتی را حیف و میل می کند.

میانگین هفتگی دلار نیمایی برای محاسبه قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی طی روزهای گذشته با 1.238 ریال افزایش به 232.130 ریال در تاریخ یکشنبه 11 مهر رسید که نشان از افزایشی 0.53 درصدی این نرخ دارد.

فاکتور دیگر اثر گذار بر قیمت های پایه یعنی نرخ های جهانی تحت تاثیر بهای نفت بازهم رشد نرخ را پیش گرفت. بهای نفت هم در ابتدای هفته توانست وارد کانال 80 دلار شود و هرچند نتوانست در این بها دوام بیاورد، اما تاثیر غیر مستقیم خود را در خرید و فروش محصولات گذاشت. آخرین باری که نفت توانست این رقم را تجربه کند به سه سال گذشته برمی‌گردد.

بر این اساس باید انتظار رشد قیمت پایه اکثر گروه های پلیمری را تحت تاثیر افزایش قیمت های جهانی داشته باشیم.