چشم انداز کلی بازار پلی وینیل کلراید

یادداشت مهتاب راه چمنی؛  کارشناس واحد تحلیل کارگزاری بانک صنعت و معدن  شرایط بازار پی وی سی به نحو عجیبی همچنان در مسیر کاهشی پیش میرود که منعکس کننده احساسات نزولی در میان بحث های ضعیف قیمت قبل از اعلام رسمی پیشنهادات ماهانه برای دسامبر است. پیشنهادات جدید برای ماه دسامبر قرار است تا چند […]

یادداشت مهتاب راه چمنی؛ 
کارشناس واحد تحلیل کارگزاری بانک صنعت و معدن 
شرایط بازار پی وی سی به نحو عجیبی همچنان در مسیر کاهشی پیش میرود که منعکس کننده احساسات نزولی در میان بحث های ضعیف قیمت قبل از اعلام رسمی پیشنهادات ماهانه برای دسامبر است. پیشنهادات جدید برای ماه دسامبر قرار است تا چند هفته دیگر ارائه شود. منابع بازار گفتند که با توجه به احساسات نزولی در آسیا و همچنین کاهش حمل و نقل کانتینری، این پیشنهادها احتمالاً 50 تا 100 دلار در هر تن نسبت به ماه قبل کاهش می یابد. در چین، در میان نگرانی‌های تازه در مورد کندی فعالیت‌های اقتصادی، جو بازار نزولی است زیرا افزایش موارد COVID-19 در برخی مناطق چین احتمالاً تقاضای پتروشیمی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، منابع بازار گفتند که هیچ سیاست محرک اقتصادی مشخصی در کنگره ملی در اواخر اکتبر اعلام نشد، که همچنین نگرانی‌هایی را در مورد کندی اقتصاد چین ایجاد کرد. برخی منابع بازار گفتند که سازندگان PVC چینی احتمالاً در بحبوحه تقاضای نزولی، فعالیت کارخانه را کاهش خواهند داد.
با توجه به این تفاسیر باید گفت که بازار PVC آسیایی در حال حاضر با فشار زیادی در برابر یک دورنما از اقتصاد جهانی مبهم، مواجه است. افزایش ظرفیت تولید و تقاضای ضعیف منجر به نزولی بودن تمایلات بازار می شود. تورم بالا و تضعیف ارز ها باعث کاهش تمایلات خریدهای منطقه ای می شود. با این وجود، پایان فصل باران های موسمی و تعطیلات Diwali ممکن است از بازار منطقه ای حمایت نماید و تقاضا برای لوله های PVC از سوی صنایع پایین دستی را افزایش دهد. به طور کلی راه اندازی واحدهای جدید در برخی نقاط و از سوی دیگر بسته شدن بعضی واحدهای تولیدی در نقاط دیگر، تمایلات بلند مدت بازار PVC را مبهم و نا امیدکننده کرده است.