یاووز اروغلو، رییس انجمن پلاستیک ترکیه در گفت و گو با انجمن ملی صنایع پلیمر ایران:

چشم‌انداز انجمن پلاستیک ترکیه برگزاری نمایشگاه پلاست اوراسیا در مقیاس جهانی است

انجمن‌ها و نهادهای مردم‌نهاد سال‌هاست به عنوان بازوی مهم در برگزاری رویدادهای بزرگ در بسیاری از کشورها جای خود را پیدا کرده‌اند، دولت‌ها به خصوص در کشورهای توسعه‌یافته به این نتیجه رسیده‌اند که انجمن‌های تخصصی به دلیل داشتن اشراف و آگاهی بیشتر از مسائل و نیازهای روز حوزه تخصصی خود بهتر از هر نهاد دیگری […]

انجمن‌ها و نهادهای مردم‌نهاد سال‌هاست به عنوان بازوی مهم در برگزاری رویدادهای بزرگ در بسیاری از کشورها جای خود را پیدا کرده‌اند، دولت‌ها به خصوص در کشورهای توسعه‌یافته به این نتیجه رسیده‌اند که انجمن‌های تخصصی به دلیل داشتن اشراف و آگاهی بیشتر از مسائل و نیازهای روز حوزه تخصصی خود بهتر از هر نهاد دیگری می‌توانند رویدادهایی مانند نمایشگاه‌های تخصصی را هدایت و برنامه‌ریزی‌کنند،  یکی از نمونه‌های موفق از حضور انجمن‌ها در رویدادهای بزرگ، برگزاری نمایشگاه پلاست اوراسیاست، نمایشگاهی تخصصی که هر ساله از سوی انجمن پلاستیک ترکیه در این کشور برگزار شده و میزبان فعالان صنعت پلیمر و پلاستیک از سراسر دنیاست. یاووز اروغلو، رییس انجمن پلاستیک ترکیه (pagev) در گفت و گو با انجمن ملی صنایع پلیمر ایران درباره نمایشگاه پلاست اوراسیا و اهدافی که این نمایشگاه برای امسال دنبال می‌کند گفت: نمایشگاه پلاست اوراسیا دومین نمایشگاه بزرگ دنیا در زمینه صنایع پلاستک و پلیمر است اما ما در کشور ترکیه به این نمایشگاه فراتر از حوزه اوراسیا نگاه می‌کنیم و هدف ما این است که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های جهان را برگزاری می‌کنیم.

او افزود: در این راستا شرکت‌های بسیاری از سراسر دنیا از جمله کشو.ر چین و سایر کشورهای آسیایی و اروپایی با انجمن پلاستیک ترکیه در ارتباط هستند و در تلاش هستیم تا این نمایشگاه با حضور کشورهایی از سراسر جهان برگزار شود. در واقع هدف ما برای نماشگاه پلاست اوراسیا این است که از سطح اوراسیا فراتر رفته و جهانی فکر کنیم. از همین رو امسال شرکت‌هایی از کشورهای چین و ایتالیا و.. در نمایشگاه حضور دارند.

رییس انجمن پلاستیک ترکیه با تاکید بر لزوم همکاری دوجانبه میان انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و انجمن پلاستیک ترکیه بیان کرد: انجمن پلاستیک ترکیه تاکنون دو مدرسه پلیمر راه‌اندازی کرده است و دو انجمن پلاستیک و پلیمر ایران و ترکیه باید در زمینه پلاستیک و پلیمر با یکدیگر تبادل اطلاعات داشته باشند. همچنین هر دو انجمن باید از هیات‌های تجاری دو کشور دعوت کنند تا از پتانسیل‌های یکدیگر در راستای توسعه صنعت پلیمر و پلاستیک استفاده کنیم.

نمایشگاه بین المللی صنعت پلاستیک اوراسیا که صنعتگران به نام پلاست‌اوراسیا آن را می‌شناسند، هر سال از سوی انجمن پلاستیک ترکیه در شهر استانبول برگزار می‌شود و امسال سی و یکمین سال برگزاری خود را تجربه می‌کند. این نمایشگاه در سال گذشته 120 هزار متر فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داد،  840 غرفه‌دار از 39 کشور دنیا در آن حضور داشتند و 60 هزار و 842 نفر از 99 کشور دنیا از این نمایشگاه بازدید کردند. امسال 40 شرکت ایرانی به طور رسمی حضور خود در پلاست اوراسیا 2022 را اعلام کردند که از میان آن 13 شرکت عضو انجمن ملی صنایع پلیمر ایران هستند. همچنین انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند که از تشکل‌های عضو انجمن ملی صنایع پلیمر ایران است نیز در این نمایشگاه حضور دارند. 9 شرکت پتروشیمی ایرانی هم در سی و یکین دوره از نمایشگاه پلاست اوراسیا حضور خواهند داشت و همچنین پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران نیز برای نخستین بار در این نمایشگاه غرفه دارد.

سی و یکمین دوره از نمایشگاه پلاست اوراسیا از تاریخ دوم تا پنجم آذرماه در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.