دانلود pdf گزارش

گزارش تفصیلی بازدید از مرکز پردازش و بازیافت پسماندهای کرمانشاه

بازدید از شرکت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه در تاریخ 10 آبان ماه سال 1402 با حضور 9 نفر برگزار شد. آقای مهندس میربلوک( اندیشه برتر میران)، آقای مهندس بارانی(طب پلاستیک)، خانم مهندس سلمانی( انجمن ملی صنایع پلیمر ایران)، خانم هشترودی (انجمن ملی صنایع پلیمر ایران)، خانم مهندس نصیری (طب پلاستیک)، خانم دکتر زینالی […]

بازدید از شرکت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه در تاریخ 10 آبان ماه سال 1402 با حضور 9 نفر برگزار شد.

آقای مهندس میربلوک( اندیشه برتر میران)، آقای مهندس بارانی(طب پلاستیک)، خانم مهندس سلمانی( انجمن ملی صنایع پلیمر ایران)، خانم هشترودی (انجمن ملی صنایع پلیمر ایران)، خانم مهندس نصیری (طب پلاستیک)، خانم دکتر زینالی (پژوهش فناوری)، آقای دکتر حبیب الهی (پژوهش فناوری)، آقای مهندس شیخی نجفی (مبتکر نو)، آقای مهندس حق گو ( کاسپین پلاستیک).

این مرکز که به همت خانم دکتر هایده شیرزادی معروف به مادر زمین راه اندازی شده به صورت روزانه حدودا بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن پسماند شهر کرمانشاه و دو شهر همجوار و 400 روستای بخش مرکزی و همچنین پسماندهای شبه خانگی تمامی شهرک های صنعتی و پادگان های نظامی منطقه کرمانشاه به این پروژه منتقل می شوند.

در این مرکز پسماندهای ورودی به صورت کامل جداسازی پردازش و بازیافت می شوند به این صورت که پسماند های آلی تبدیل به کود کمپوست شده و پسماند های خشک در دو بخش ارزشمند و کم ارزش جداسازی و به عنوان مواد اولیه برای بازیافت یا بازیابی انتقال داده می شوند.

سیستم جداسازی و تولید RDF  (Refused Derived Fuels) یا همان ماده انرژی جایگزین  سوخت حاصل از پسماندهای دارای ارزش حرارتی برای اولین بار در ایران در این مرکز راه اندازی شده است، اگر کارخانه سیمان تحویل گرفته و مصرف نماید در واقع صفر تا ۱۰۰ پسماند در این مجموعه مدیریت می شود.

پروژه بازیافت و پردازش کرمانشاه در زمینی به وسعت 16 هکتار در حال اجرا می باشد و پسماند ها پس از ورود به کارخانه توسط باسکول وزن میشوند. و کامیون های حمل زباله، پسماندها را به سالن دریافت برده و در آنجا تخلیه می کنند در این سالن عملیات پردازش و جداسازی بر روی پسماندها صورت میگیرد.

حدود 70% پسماندهای کرمانشاه را پسماند آلی تشکیل میدهد. در این سالن مواد آلی شامل مواد غذایی که داخل پسماندها وجود دارند از سایر انواع غیر آلی جدا شده و در ادامه به داخل سایت تخمیر جهت تهیه کود کمپوست انتقال داده می شود.

در سالن پردازش دو خط ماشین آلات جداسازی پسماند مستقر می باشد که هر خط شامل یک دستگاه خردکن که مخصوص پسماندهای مخلوط برای باز کردن کیسه ها و خرد کردن اجسام حجیم، یک دستگاه سرند دوار که مجهز به سیستم مغناطیسی برای جدا سازی فلزات، یک دستگاه سرند دیسکی برای جداسازی پسماند های آلی مثل مواد غذایی، پوشاک، ضایعات سبزی و چوب و یک دستگاه سرند لرزشی برای جداسازی مواد دارای ارزش بازیافتی و حرارتی می باشد.

مواد دارای ارزش حرارتی RDF مثل دستمال کاغذی، یونولیت، کیسه های پلاستیکی سیاه و رنگی، مواد یکبار مصرف توسط دستگاه خرد کن اولیه و یک دستگاه سرند ستاره ای خالص سازی و سپس پرس می شوند.

برای خواندن کامل pdf گزارش به لینک مراجعه فرمایید