دیجیتالی شدن و تبلیغات برای حفظ محیط زیست مهم ترین موضوعات نمایشگاه K2022

نمایشگاه Kبزرگترین رویداد صنعت پلاستیک دنیاست که هر سه سال یکبار برگزار می شود. این نمایشگاه بیشتر در حوزه های مواد اولیه و در واقع مواد نیمه ساخته، قطعات فنی و همچنین سرویس، تحقیقات و بحث های دانشی در صنعت پلاستیک متمرکز است و محصولات نهایی در آن جایی ندارد. سعید ذکایی رییس سابق کمسیون […]

نمایشگاه Kبزرگترین رویداد صنعت پلاستیک دنیاست که هر سه سال یکبار برگزار می شود. این نمایشگاه بیشتر در حوزه های مواد اولیه و در واقع مواد نیمه ساخته، قطعات فنی و همچنین سرویس، تحقیقات و بحث های دانشی در صنعت پلاستیک متمرکز است و محصولات نهایی در آن جایی ندارد.
سعید ذکایی رییس سابق کمسیون فنی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران و رئیس هیات مدیره انجمن مستربچ و کامپاند که در این نمایشگاه غرفه و حضور فعال داشتند گفت: از مهم ترین موضوعات داغ این نمایشگاه امسال مباحث مربوط به اقتصاد چرخشی، دیجیتالی شدن، محافظت از آب و هوا بود که این موضوع در کنار آخرین دستاوردهای این صنعت در حوزه مواد اولیه، ماشین آلات، سرویس ها و تجهیزات نواورانه باعث شده بودکه شرکت ها بهترین داشته خود را در آن به نمایش بگذارند.
ذکایی ادامه داد: امسال رویکردهای شرکت ها بیشتر معطوف به محیط زیست بود و اگر در نمایشگاه قدم می زدیم اغلب تبلیغات و غرفه های شرکت ها به نحوی اغراق آمیز درباره محصولاتی بود که به گونه ای به نفع محیط زیست است. همچنین از دیگر مواردی که امسال در این نمایشگاه به آن پرداخته شد، استفاده شرکت ها از فناوری های مبتنی بر دیجیتال و پیشرفته در جهت بهبود تولید و افزایش بازده و کیفیت محصولات بود.
وی درباره حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه گفت: شاید از مهم ترین مهم ترین اتفاق نمایشگاه k2022 ، بتوان به حضور بسیار محدود شرکت های چینی اشاره کرد که به دلیل محدودیت های کرونایی که داشتند، در این نمایشگاه حضور نداشتند و حتی بازدید کننده چینی هم خیلی کم بود و این موضوع کاملا مشهود بود.
ذکایی در مورد فرصت های این نمایشگاه برای شرکت های خارجی گفت: این نمایشگاه توانست با برگزاری منظم ، ایجاد زیرساخت های عالی، زمینه بروز خلاقیت ها و فرصت های کاری بسیاری را برای شرکت ها ایجاد کند. ما در این بخش در کشور خود ضعف داریم و باید با الگو برداری و ایجاد زیرساخت های مناسب، امکان ایجاد چنین خلاقیت هایی را فراهم کنیم. همچنین از دیگر موارد مهم در این نمایشگاه، زمان کافی برای بازدید بود که ایجاد امکان مذاکره برای شرکت ها حتی خارج از ساعت های بازدید نیز فراهم بود و باعث افزایش بازده برای شرکت ها می شد.
وی در پایان افزود: نمایشگاه در کل برای ما دستاوردهای بسیار خوبی داشت و راضی بودیم البته در حوزه جذب مشتریان انتظارمان بیشتر بود. در حوزه تعامل با مشتریان کشورهای دیگر این نمایشگاه بسیار موثر و از لحاظ اعتبای برای همکاری هایمان ارزشمند و ارزنده بود. تجربیات خوبی هم از سومین دوره حضورمان در این نمایشگاه کسب کردیم و امیدواریم بقیه شرکت ها نیز با حضور در سال های آینده بتوانند حداکثر استفاده را ببرند.