دبیر برگزاری نخستین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ماشین سازی پلیمر، تجهیزات و فناوری ها مطرح کرد:

امیدواریم با برگزاری کنفرانس به دانش روز صنعت ماشین سازی غنای بیشتری ببخشیم

رئیس هیات مدیره انجمن ماشین سازان و تولید کنندگان تجهیزات پلیمری در افتتاحیه نخستین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ماشین سازی پلیمر، تجهیزات و فناوری ها که 25 مهرماه در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار شد، عنوان کرد:« صنعت ماشین سازی تجلی غریزۀ آفریدگاری انسان است، امروز روز صنعت ماشین سازی پلیمری است، روزی و رویدادی برای همه دست اندرکاران این صنعت که در کنار هم از توانمندی ها، پتانسیل ها و فناوری های این صنعت در داخل و خارج از کشور بشوند و از انتظارات متقابل سه بخش ماشین سازی، تولید و قانون گذار در صنایع پلیمری بگویند.»

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، محمد رضا شاکری در ادامه مطرح کرد:« امروزه برگزاری رویداد های تخصصی یکی از ابزار های شناخته شده و مدرن برای تشکل های علمی- صنعتی و صنفی برای تمام دنیا می باشد و محلی برای ارتباط های رو در رو با همکاران و گروه های مختلف تامین کننده و بهره بردار است.»

دبیر برگزاری نخستین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ماشین سازی پلیمر، تجهیزات و فناوری ها گفت:« ایده برگزاری نخستین همایش و کنفرانس صنعت ماشین سازی پلیمر تجهیزات و فناوری های مربوط به آن با توجه به عدم وجود فضایی برای موضوعات علمی، فنی و بازرگانی در این حوزه در کشور و اهمیت آن برای سازندگان و کاربران ماشین آلات مطرح شد. نخستین جلسات مربوط به برگزاری این همایش در زمستان سال گذشته برگزار شد. در مسیر برگزاری در چند ماه اخیر بیشتر و بیشتر به عمق خلاء موجود در فضای علمی – دانشگاهی و پژوهشی کشور در پرداختن به صنعت مادر ماشین سازی در حوزه های پلیمری پی بردیم و امیدواریم با برگزاری کنفرانس و کنار هم نشستن اساتید، کارشناسان در کنار مدیران صنعتی بتوان به ارتقاء و توازن دانش روز صنعت ماشین سازی غنای بیشتری ببخشیم و به راهکارهای بومی جهت و تمرکز درست و بهتری بدهیم.»

او با تاکید بر این موضوع که نخستین کنفرانس صنعت ماشین سازی و تجهیزات پلیمری را می توان یک همایش علمی- صنعتی دانست، افزود:« با موازنه میان این دو، تلاش می کنیم قدم هایی را برای رسیدن به حداکثر آورده برای حاضرین در این رویداد برداریم.  با برگزاری جلسات متعدد مشورتی، علمی، اجرایی و با دعوت و جذب صاحب نظران مقالاتی در محور های تعیین شده آماده شده که ارائه می شود. محور هایی که حتما در برگیرنده تمام حوزه های صنعت ماشین سازی به دلیل محدودیت های زمانی نیست ولی حتما در بر دارنده پر مخاطب ترین موضوعات آن است.»

وی تصریح کرد:« در این رویداد قرار است ضمن معرفی تازه های فناوری در خطوط فرآینده های پلیمری در دنیا، توانمندی این صنعت را برای تولید کنندگان مواد و امیزه ها و محصولات نیز معرفی کنیم. مقالات تخصصی ارائه شده علاوه بر اینکه بدنۀ این صنعت و  سازندگان ماشین آلات و تجهیزات را با روند روز دنیای صنعتی و پیشرفت های آن بیشتر آشنا می کند، مصرف کنندگان را نیز از توانمندی های داخلی با جزئیات بیشتر آگاه می نماید. با دعوت از اساتید دانشگاه و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی پیش بینی می شود که پروژه ها و طرح های تکمیلی با هدف حل مسائل تکمیلی در صنعت مطرح شود. ضمنا نمایشگاه جانبی هم موقعیت مغتنمی است برای ارائه عینی دستاورد های صنعت ماشین سازی پلیمری که با دیدار چهره به چهره و گفت و گو های فنی همراه است.»