معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهردار ساری خبر داد

تلاش شهرداری برای اتمام کارخانه زباله‌سوز ساری تا پایان سال‌جاری

معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهردار ساری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی زباله‌سوز ساری از تلاش شهرداری برای بهره‌برداری و اتمام این کارخانه تا پایان سال‌جاری خبر داد.

معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهردار ساری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی زباله‌سوز ساری از تلاش شهرداری برای بهره‌برداری و اتمام این کارخانه تا پایان سال‌جاری خبر داد.

حمزه معصومی در جلسه شورای اداری شهرداری ساری با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۱۵ درصد به مساحت شهر ساری الحاق شد که ۸۰ درصد معابر آن فاقد زیرساخت مناسب بوده است، اظهار کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات و تورم تحمیل‌شده به ساخت‌وساز عمرانی در مناطق الحاقی شد که این امر سبب شد تا در هسته مرکزی فرسودگی شتاب بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به نرخ تورم و میزان بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ افزود: سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و در سال‌جاری این رقم با ۵۰ درصد افزایش به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان ارتقای پیدا کرده است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهردار ساری گفت: امسال رشد اعتباری ۹۲ درصد در هدایت آب‌های سطحی، ۵۰۰ درصد در لکه‌گیری آسفالت، ۱۸۰ درصد در آسفالت خیابان‌ها جداول و معابر، ۱۰۰ درصدی در پیاده‌روسازی و توسعه روشنایی با باز تنظیم توزیع اعتبارات برنامه‌ریزی و مصوب شد.

معصومی با اشاره به پروژه‌های ابن شهرآشوب و انبار توشه عنوان کرد: هم‌اکنون پیوست سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها در حال انجام است و هزینه ساخت پروژه فاز ۳ ابن شهرآشوب ۲۵ میلیارد تومان مصوب شد.

وی تأمین بودجه این پروژه را از یک منبع درآمدی مستقل مطرح کرد و گفت: مغازه‌های همکف پروژه انبار توشه آماده واگذاری است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیر بنایی شهردار ساری پیشرفت فیزیکی با اعلام اینکه برای نیروگاه زباله‌سوز در ساری ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی در سال گذشته جذب‌شده است، یادآور شد: شاید در استان مازندران جذب همچنین اعتباری کم‌نظیر باشد.

معصومی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۸ درصد اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افتتاح فاز نخست پارک جنگلی شهید نوبخت (سکوتپه)، نشان دادیم هرچند مختصر و اندک، اما اگر بخواهیم و مورد حمایت مسئولان شهرستانی و استانی قرار بگیریم، می‌توانیم توان عملیاتی خودمان را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۸ هزار تن مصالح برای زیرسازی معابر و ۲۰ هزار تن آسفالت انجام شد، تصریح کرد: به‌رغم اینکه در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه مجوز برداشت از رودخانه تجن و سایر منابع زمینی را به دلیل بی‌توجهی و کارشکنی برخی ادارات شهرستان ساری نداشتیم، ۲۰ هزار تن آسفالت تولید کردیم که ۱۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه بر اساس میانگین و استانداردهای فنی، سالانه یک‌میلیون مترمربع آسفالت نیاز داریم، اظهار داشت: خیابان قارن و فرهنگ که نماد تاریخی شهر ساری محسوب می‌شوند از آسفالت مطلوب بی‌بهره باشند، انتظار می‌رود با تعامل و همکاری شورای اسلامی شهر به این مهم توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: آسفالت مناسب خیابان‌ها و معابر اصلی شهر از خواسته‌های به‌حق شهروندان است که تلاش می‌کنیم این امر را در راستای تکمیل سیستم‌های اصلی هدایت آب‌های سطحی و پروژه‌های احداث کانال زیرسطحی مصلی، خیابان فرهنگ و خیابان قارن در سال‌جاری محقق کنیم.