مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد:

تکمیل «شهرک بازیافت» نیازمند ۲۵۰ میلیارد اعتبار

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: فاز دوم شهرک بازیافت اصفهان باهدف ایجاد بستر مناسب جهت احداث صنایع تبدیلی احداث می‌شود و نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز» به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی با اعلام این خبر گفت: فاز دوم شهرک بازیافت در بخش ساختمان‌های خدماتی، رفاهی و تأسیسات در حال پیگیری و نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی با اشاره به‌ضرورت اجرای این پروژه بیان کرد: مهم‌ترین دلیل اجرای این پروژه، ایجاد بستر مناسب جهت احداث صنایع تبدیلی است. همچنین امکان اعمال کنترل‌های بهداشتی و زیست‌محیطی و افزایش درآمدهای شهرداری از پردازش اقلام بازیافتی را می‌توان از دیگر علل مهم در احداث این شهرک برشمرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز دوم پروژه شهرک بازیافت در حال حاضر در مرحله طراحی معابر قرار دارد، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه، انبارها و فعالان غیرمجاز جمع‌آوری اقلام بازیافتی ساماندهی می‌شوند که این موضوع می‌تواند از مهم‌ترین دستاوردهای این پروژه باشد.

وی ادامه داد: همچنین تأمین خوراک پایدار برای استفاده فناوری‌های تبدیل پسماند به انرژی و تعامل با سایر نهادهای متولی از دیگر نتایجی است که اجرای این پروژه به دنبال خواهد داشت.