ادامه افزایش‌ قیمت‌های پایه با شیب کندتر

به گزارش اینپیا، قیمت های پایه محصولات پتروشیمی امروز با تکیه بر افزایش اندک قیمت میانگین ماهانه دلار نیمایی و همچنین افزایش نرخ های جهانی بار دیگر با افزایش همراه شد.   میانگین ماهانه دلار نیمایی برای محاسبه قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی در روز یکشنبه 23 آذر ماه 256.528 ریال بود و طی این هفته با 68 ریال افزایش به […]

به گزارش اینپیا، قیمت های پایه محصولات پتروشیمی امروز با تکیه بر افزایش اندک قیمت میانگین ماهانه دلار نیمایی و همچنین افزایش نرخ های جهانی بار دیگر با افزایش همراه شد.

 

میانگین ماهانه دلار نیمایی برای محاسبه قیمت‌های پایه محصولات پتروشیمی در روز یکشنبه 23 آذر ماه 256.528 ریال بود و طی این هفته با 68 ریال افزایش به 256.596 ریال در تاریخ یکشنبه 30 آذر رسید که نشان از افزایشی حدود از 0.02 درصد دارد.

 

روند افزایشی دلار نیمایی با توجه به افت قیمت ها در بازار ارز بسیار کند شده و همین موضوع پتانسیل فاکتور دلار نیمایی را برای افزایش قیمت های پایه محدود کرده است.

 

با این وجود قیمت های جهانی بار دیگر موجب شدند که قیمت های پایه با افزایش همراه شوند.

 

این در حالی است که در نرخ های این هفته شاهد کند شدن شیب افزایش قیمت ها هستیم. با این وجود بازار نفت در این روزها با تکیه بر واکسیناسیون گسترده کرونا، گارد صعودی به خود گرفته است و این مساله ممکن است در هفته های آتی نیز قیمت های جهانی را با افزایش همراه کند.