بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت

رئیس شورای سیاست گذاری بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: بیستمین نمایشگاه نفت با حضور شرکت هایی از ایران و 29 کشور دیگر برگزار می شود. به گزارش اینپیا به نقل از ایرنا، اکبر نعمت الهی ظهر دوشنبه در نشست خبری با تشریح برنامه های بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار داشت: از آنجا […]

رئیس شورای سیاست گذاری بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: بیستمین نمایشگاه نفت با حضور شرکت هایی از ایران و 29 کشور دیگر برگزار می شود.

به گزارش اینپیا به نقل از ایرنا، اکبر نعمت الهی ظهر دوشنبه در نشست خبری با تشریح برنامه های بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار داشت: از آنجا که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه استفاده از توان داخلی سرلوحه صنعت نفت است، در این نمایشگاه با نگاهی علمی و عمیق به موضوع ساخت داخل، توسعه و تقویت شرکتهای دانش بنیان و نرم افزاری کشور توجه می شود.

وی با بیان آنکه شعار نمایشگاه بیستم صنعت نفت کشور، تقویت ساخت داخل با اتکا بر اصول اقتصاد مقاومتی است، گفت: رمز رشد صنعت نفت ایران، پویایی و فعالیت شرکتهای داخلی و تعامل با شرکت های صاحب دانش فنی خارجی است.

رئیس شورای سیاست گذاری بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اضافه کرد: در این دوره از نمایشگاه، بیش از یک هزار و ٢٠٠ شرکت داخلی و ٦٠٠ شرکت خارجی از ٢٩ کشور در فضایی به وسعت ٥٠ هزار متر مربع، دستاوردهای خود را عرضه خواهند کرد.

نعمت الهی افزود: در این دوره از نمایشگاه، شرکت هایی از کشورهای فرانسه، بلژیک، انگلستان، سنگاپور، موناکو، کره جنوبی، اوکراین، اسپانیا، اتریش، چین، قزاقستان، سوئیس، ایتالیا، آلمان، امارات متحده عربی، هند، ترکیه و روسیه شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه هیات هایی نیز از برخی کشورها مانند لهستان و نروژ در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد، گفت: در نمایشگاه سال جاری، تعداد شرکتهای خارجی حاضر همانند سالهای گذشته است، اما برخی کشورها مانند ایالات متحده آمریکا و عربستان که حضور چشمگیری در سالهای گذشته نیز نداشتند امسال در این نمایشگاه حضور ندارند.

رئیس شورای سیاست گذاری بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اضافه کرد: این نمایشگاه در ١٦ اردیبهشت ماه و با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نفت و مسئولان بلندپایه کشوری و لشکری آغاز به کار می کند.