به گزارش اینپیا، در آستانه سال ۹۸ بسیاری از صنعتگران، نگرانی هایی نسبت به سال جدید از نظر اقتصادی دارند و وضعیت مبهمی پیش روی خود می بینند. برنامه ریزی سالیانه و طراحی استراتژی های یکساله یا حتی بلندمدت تر، در دنیای امروز یکی از ارکان مهم توسعه واحدهای تولیدی اقتصادی است. در صورت نبود برنامه […]
به گزارش اینپیا، در آستانه سال ۹۸ بسیاری از صنعتگران، نگرانی هایی نسبت به سال جدید از نظر اقتصادی دارند و وضعیت مبهمی پیش روی خود می بینند. برنامه ریزی سالیانه و طراحی استراتژی های یکساله یا حتی بلندمدت تر، در دنیای امروز یکی از ارکان مهم توسعه واحدهای تولیدی اقتصادی است. در صورت نبود برنامه آشفتگی، بینظمی و بیهدفی به وجود خواهد آمد و فرصتها و امکانات از دست خواهند رفت. کشورهای درحالتوسعه دریافتهاند که رمز موفقیت کشورهای توسعهیافته داشتن برنامه برای تمام متغیرهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. آنها میدانند که برای غلبه بر مشکلات و سامان دادن به وضعیت کشور و برای قرار گرفتن در مسیر رشد و توسعه نیازمند برنامهریزی اقتصادی هستند.
اما چگونه؟
با تحریم های اقتصادی ایران در سال ۹۷ و البته موانع داخلی تولید، بسیاری از واحدهای تولیدی برای برنامه ریزی واحد خود در سال جدید به مشکل برخورده اند. اینپیا، در همین خصوص از کاربران خود در هفته ای که گذشت (هفته دوم اسفند ۹۷) نظرسنجی ای صورت داد. نتایج این نظرسنجی نشان می داد که بیش از ۶۰ درصد فعالان صنعت پلاستیک (در جامعه آماری اینپیا) برنامه ریزی سالیانه انجام نداده اند و «نیاز به کسب اطلاعات و چشم اندازی از وضعیت اقتصادی سال جدید» دارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
هفدهمین نمایشگاه ایران پلاست