تشکیل 5 کمیته فرعی برای مواد اولیه پلیمری در کمیسیون بازرگانی انجمن ملی پلاستیک

به گزارش اینپیا، دستور جلسه کمیسیون بازرگانی عبارت بود از: اخبار پیش از دستور، ارائه گزارش از روند عرضه و تقاضای مواد پلیمری در بهمن ماه، مکتوب و نهایی نمودن شرح وظایف کمیته مواد اولیه.   در این نشست صحاف امین در ارتباط با عرضه مواد اولیه گفت: در آخرین جلسه شورای رقابت یک کف قیمت […]

به گزارش اینپیا، دستور جلسه کمیسیون بازرگانی عبارت بود از: اخبار پیش از دستور، ارائه گزارش از روند عرضه و تقاضای مواد پلیمری در بهمن ماه، مکتوب و نهایی نمودن شرح وظایف کمیته مواد اولیه.

 

در این نشست صحاف امین در ارتباط با عرضه مواد اولیه گفت: در آخرین جلسه شورای رقابت یک کف قیمت تعیین شد که اگر رعایت شود و عرضه ها به همین شکل پیش برود بازار متعادل تر خواهد شد اما مشکل اینجاست که معمولا این نرخ کف تعیین شده رعایت نمی شود و همیشه دلایلی برای توجیه تغییر قیمتی آورده می شود.

 

رییس کمیسیون بازرگانی انجمن ملی پلاستیک ادامه داد: ما پیشنهاد دادیم که هر تولید کننده که از بورس خرید می کند برگه مالیات ارزش افزوده آن بررسی شود و همان مقداری که به دارایی بورس اعلام کرده اجازه داشته باشد خرید کنند به دلیل اینکه ما نمی توانیم سایت بهین یاب را درست و همه چند هزار شرکت را بررسی کنیم و ظرفیت ها را ببینیم که چه کسی کار می کند یا کار نمی کند و طبیعتا در کوتاه مدت این مسئله امکان پذیر نیست و این بهترین راه است تا افرادی که تولید کننده نیستند و مالیات ارزش افزوده را پرداخت نکردند حذف بشوند.

 

وی افزود: طبق بررسی ما خیلی از تولید کنندگان ما اصلا گزارش ارزش افزوده را ارائه نمی دهند.

 

صحاف امین گفت: در شورای رقابت یک رای گیری شد در رابطه خرید اعتباری که ما درخواست مان را به این نحو مطرح کردیم که خرید اعتباری 3 یا 4 ماهه بدون بهره بانکی باشد و این درخواست ما در حال بررسی است هر چند که تمکین از آن و قبول این مساله و اجرایی شدن آن بعید به نظر می رسد.

 

همچنین صحاف امین در رابطه با بند سوم دستور جلسه و تقسیم بندی کمیته مواد اولیه گفت: پیشنهاد می کنم که کمیته مواد اولیه به چند زیر شاخه و کار گروه تقسیم شود و در هر کارگروه مفصل به آن پرداخته و کار کارشناسی انجام شود و در هر کمیته یک سرگروه تعیین شد تا کار کارشناسی در رابطه با هر کمیته صورت بگیرد.

 

و در ادامه جلسه کمیته مواد اولیه به 5 کارگروه تقسیم شد و هر کدام از اعضا مسوول بررسی یک کارگروه مشخص شدند که عبارتند از:

 

کارگروه 1 شامل مواد اولیه پی وی سی و پلی اتیلن با عضویت آقایان موسوی، خرازی و دیانت پی.
کارگروه 2 تحت عنوان پت و پلی استایرین است که اقایان شالچی و خونباره.
کارگروه 3 شامل مواد اولیه پلی پروپیلن که توسط آقایان موسوی، صحاف امین و خونباره اعضای آن را تشکیل می دهند.
کارگروه 4 شامل فیلم با عضویت خانم پارسا، خانم محرمخانی و خانم شمس.
کارگروه 5 گروه افزودنی ها که فعلا توسط خانم فرمانبر اداره می شود.

 

همچنین صحاف امین در پایان خاطرنشان کرد: که پیشنهاد می کنم که کمیته آموزش بازرگانی نیز تشکیل شود.

 

اعضای حاضر در جلسه عبارت بودند از: بیوک آقا صحاف امین، محمد کریم خرازی، امیر حسین شاهی، بابک دیانت پی، میثم خونباره، جواد موسوی، اعظم محرمخانی، مریم شمس و ستاره اقبال.