تعیین نمایندگان کارگروه‌های پایلوت طرح تحول آموزش در صنعت پلاستیک

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، سیزدهمین جلسه کمیسیون آموزش انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران صبح امروز 12 بهمن ماه سال جاری در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد. در ابتدای این جلسه علیرضا میربلوک با تشریح وضعیت موسسات آموزشی در حال حاضر گفت: باید موسسات آموزشی بتوانند حداقل چهار […]

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، سیزدهمین جلسه کمیسیون آموزش انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران صبح امروز 12 بهمن ماه سال جاری در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا میربلوک با تشریح وضعیت موسسات آموزشی در حال حاضر گفت: باید موسسات آموزشی بتوانند حداقل چهار ماه از سال را بر روی برگزاری دوره های آموزشی حساب باز کنند در حالی که سال جاری این مدت به دو ماه کاهش یافته است.

وی موفقیت در یک موسسه آموزشی را منوط به راضی نگاه داشتن ارباب رجوع و رضایت نیروهای درون سازمانی عنوان کرد.

بررسی پیش نویس تفاهمنامه همکاری با پژوهشگاه پلیمر و ایجاد کارگروه ارتباط با دانشگاه دیگر موضوعی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

ظهیری در این ارتباط با اشاره به جلسه مشترک برگزار شده میان نمایندگان انجمن ملی با مسئولان پژوهشگاه گفت: یکی از موارد همکاری با پژوهشگاه که در قالب یک تفاهمنامه انجام می شود، آموزش تكنسين هاى فنى واحدها و جذب دانشجويان دانشگاه است.

وی در همین ارتباط ادامه داد: انجام تحقیقات موضوع دیگری است که می توان با انعقاد یک قرارداد، کار را به صورت مشترک با پژوهشگاه انجام داد.

مشایخی نماینده مرکز رشد در این جلسه با تشریح امکانات و خدمات این مرکز اظهار داشت: مرکز به عنوان یک وظیفه اقدام به انجام این کار می کند و از آن هیچ سود مادی نمی برد.

وی با بیان این که پژوهشگاه دارای دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و دکترا است، گفت: در پژوهشگاه، هسته دانشجویان وجود دارد که تا کنون توسط این هسته 40 تا 45 نفر از دانشجویان جذب شده اند.

مشایخی علاوه بر دانشجو از تجهیزات و اساتید به عنوان دیگر امکانات جهت همکاری با واحدهای صنعتی نام برد و گفت: می توان با اساتید جهت بهره گیری از خدمات مشاوره ای به صورت ساعتی و یا قرارداد، وارد همکاری شد. همچنین پژوهشگاه آمادگی دارد تا دانشجو را بر حسب نیاز و تخصص صنعت، پرورش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امکان برقراری ارتباط بین کمیسیون آموزش با نهادهایی همچون مرکز نانو و صندوق ها از دیگر مواردی است که پژوهشگاه امکان همکاری دارد.

مشایخی در پایان سخنان خود از افتتاح یک شعبه از پژوهشگاه پلیمر در کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد.

پس از بحث و بررسی در خصوص موضوع فوق، قرار شد تا پیش نویس تفاهمنامه توسط کارگروهی تهیه و به کمیسیون جهت بررسی ارائه شود.

ظهیری در ادامه این نشست به طرح تحول در آموزش صنعت پلاستیک که توسط کمیسیون تهیه شده است اشاره کرد و در این باره گفت: در این طرح با هدف نظم بخشی به بحث آموزش و نیازسنجی های آن، صنعت پلاستیک به شاخه های مختلف تقسیم شده است که برای هر گروه، یک کارگروه جهت نیاز سنجی آموزشی آن تشکیل می شود.

وی از سه کارگروه؛ فیلم، در و پنجره یو پی وی سی و تزریق به عنوان کارگروه های پایلوت برای انجام این طرح نام برد.

قرار است تا برای هر کارگروه یک کمیته با ترکیب؛ یک عضو از تشکل تخصصی، یک نماینده از کمیسیون آموزش انجمن ملی، دو متخصص در هر موضوع و یک تا سه عضو از هر شاخه کاری، تشکیل شود.

همچنین بر اساس تعریف انجام شده وظایف هر کارگروه عبارت است از؛ نیاز سنجی از مراکز مختلف، ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته و بررسی چشم اندازها و استراتژی های هر شاخه کاری.

در ادامه نیز برای سه کارگروه نمایندگانی شامل؛ غیاثی برای کارگروه در و پنجره یو پی وی سی، شعیب حسنی کارگروه فیلم و صادق زاده کارگروه تزریق انتخاب شدند.

حاضران در نشست امروز عبارت بودند از؛ برزویه ظهیری، میلاد مهرانپور، رویا مشایخی، جواد هوبه فکر، علیرضا میربلوک، فرناز صادق زاده، داوود خادمی، فرزانه علیرضایی، مهشید غیاثی، ندا احمدی، سحر مومنی، شعیب حسنی (به نمایندگی از نسیم پارسا) و مریم دامغانی.