حضور کمیسیون آموزش انجمن ملی در نمایشگاه افغان پلاست

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، دستور جلسه کمیسیون آموزش عبارت بود از: اخبار پیش از دستور، گزارش برگزاری همایش توسعه صادرات در صنایع پلاستیک، تصمیم گیری در خصوص چگونگی حضور اعضا در نمایشگاه افغان پلاست، تصمیم گیری در خصوص نام سایت کمیسیون آموزش با توجه به پیشنهادات اعضا، بررسی نامه […]

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، دستور جلسه کمیسیون آموزش عبارت بود از: اخبار پیش از دستور، گزارش برگزاری همایش توسعه صادرات در صنایع پلاستیک، تصمیم گیری در خصوص چگونگی حضور اعضا در نمایشگاه افغان پلاست، تصمیم گیری در خصوص نام سایت کمیسیون آموزش با توجه به پیشنهادات اعضا، بررسی نامه انجمن مستربچ و تصمیم گیری در خصوص کارگروه کامپاند و مستر بچ، حضور انجمن سیم و کابل و معرفی اقدامات آموزشی انجام شده در صنایع پلاستیک، معرفی واحد آموزش شرکت نکو بهینه ماشین، ارائه نحوه درج نیازهای سایت کمیسیون آموزش شامل نیازسنجی، اتاق چت و اموزش و مشاوره آنلاین، اطلاع رسانی، ارزیابی و بازنگری طرح تحول آموزش در صنایع پلاستیک با توجه به پیشرفت های انجام شده.

 

حاضرین در جلسه عبارت بودند از: علیرضا ترک، نایب رییس کمیسیون، محمد اکو، از شرکت پتروشیمی، جواد هوبه فکر، از شرکت البرز پلاستیک، نیما کرباسی زاده، از جامعه قالب سازان، ثریا عزتی از جامعه قالب سازان، حامد عزیزی، از پژوهشگاه پلیمر، الهام زینالی، از پژوهش فناوری پتروشیمی، رویا مشایخی، از مرکز رشد، مرجان عبدی، از انجمن pvc، شایان خاموشی، از شرکت پلینو، معتضدی و فرزانه علیرضایی، دبیر کمیسیون،.

 

پس از بررسی اخبار پیش از دستور امکان حضور اعضا آموزش محور کمیسیون در چارچوب تسهیلات رایگان انجمن ملی طرح و چگونگی حضور اعضا تشریح شد .که در ادامه موسسه اندیشه برتر میران , سایت آموزشی و فنی پلینو و همچنین مرکز رشد فناوری پژوهشگاه جهت حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی نمودند.

 

در ادامه با توجه به طراحی اولیه و چارچوب سایت جامع آموزش در رابطه با انتخاب نام سایت همفکری شد و در نهایت نام شبکه آموزش صنایع پلاستیک ایران انتخاب و مصوب شد.

 

در ادامه با توجه به سوابق خوب انجمن سیم و کابل در فعالیت های آموزشی و حضور نماینده انجمن به عنوان مهمان در جلسه در خصوص چگونگی فعالیت کارگروه سیم و کابل پس از استماع تجربیات و فعالیت های آن انجمن تصمیم گیری شد.

 

معتضدی، عضو هیات مدیره انجمن سیم و کابل ضمن اشاره به سوابق شرکت خود در خصوص انجمن سیم و کابل گفت: انجمن سیم و کابل سالهاست که فعال است و به دلیل اینکه سیم و کابل یک محصول استاندارد محور است آموزش در آن خیلی اهمیت دارد در حال حاضر ما به طور ماهانه دوره های آموزشی را در محل انجمن برگزار می کنیم و کارشناسان آموزشی ما هم همه از با تجربه ترین ها هستند و همه آنها به عنوان مشاور در کارخانه های مختلف فعالیت می کنند.

 

وی افزود: ما هر مبحثی که مورد نیاز باشد را آموزش می دهیم، از بحث استاندارد گرفته تا بحث تولید و نحوه انتخاب تیپ و طراحی و بحث مهندسی فروش و حسابداری و غیره که شامل می شود.

 

وی در رابطه با کلاس های آموزشی انجمن گفت: از طریق وب سایت انجمن سیم و کابل می توانید جدول کلاس‌های آموزشی و تقویم آموزشی را مطالعه کرده و برای ثبت نام در آنها با خود انجمن تماس بگیرید.

 

معتضدی ادامه داد: در سال حداقل 12 دوره آموزشی برگزار می کنیم و این دوره ها برای اعضای انجمن به صورت رایگان برگزار می شود.

 

عضو هیات مدیره انجمن سیم و کابل در پاسخ به سوال یکی از اعضا مبنی بر اینکه چه میزان دوره های آموزشی انجمن شما تخصصی است گقت: دوره هایی که برگزار می کنیم مخصوصا در مورد عایق ها و روکش ها کاملا تخصصی است.

 

وی افزود: انجمن سیم و کابل نزدیک به 150 عضو دارد.

یکی از اعضا هم در همین زمینه گفت: ما در بعضی از حوزه ها مثل فیلم خیلی وقت است که پیشرفتی نداشتیم و نیاز آموزشی زیاد هم داریم و و چه قدر هم مردم نیازمند این موضوع هستند اما کسی هم نیست که این بخش را آموزش دهد.

 

معتضدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در کمیته آموزشی انجمن نیاز سنجی انجام می دهید یا نه گفت: بله در ابتدای کار ما نیاز سنجی کرده و بر اساس باز خوردهایی که از نیاز سنجی در یافت می کنیم دوره را اجرا می کنیم.

 

ایشان همچنین در رابطه با سوال یکی از اعضا در رابطه با این موضوع که افرادی که عضو انجمن سیم و کابل نیستند امکان رایگان شدن دوره همانند اعضای انجمن می تواند فراهم شود یا نه گفت: ما به طور عمومی برخورد می کنیم اما در صورتی که توافقنامه ای با شرکتی یا انجمنی برقرار شود ما هم طبق آن توافق تخفیفاتی را برای هزینه دوره ها به میزان مورد توافق قائل می شویم.

در پایان با توجه به سوابق مطلوب انجمن سیم و کابل در رابطه با ا های آموزشی در این رابطه قرار شد که از خدمات این انجمن در خصوص آموزش در این حوزه به عنوان همکار آموزشی استفاده گردد. همچنین کانال ارتباطی و اشخاص مربوطه جهت تماس بین دو انجمن جهت پی گیری آموزش معین شدند و همچنین مقرر شد که به شکل دوره ای جلساتی بین نماینده انجمن سیم و کابل و کمیسیون آموزش برگزار تا علاوه بر انتقال بازخوردهای لازم پیشنهادات اعضا جهت ارتقا فعالیتهای آموزشی نیز به آن انجمن ارائه گردد.

 

در پایان جلسه کمیسیون آموزش مصوباتی هم تدوین شد:
از جمله مقرر بروشور آموزش مجازی شرکت شهرک های صنعتی برای اعضای کمیسیون به صورت ایمیل ارسال شود و در گروه تلگرام قرار داده شود.

 

 

همچنین مقرر شد گزارش همایش توسعه صادرات در صنایع پلاستیک برای اعضا ارسال شود و همچنین جهت شرکت اعضا در نمایشگاه افغان پلاست مقرر شد پکیج سفر برای اعضا ارسال شود.

 

در دیگر مصوبه مقرر شد در خصوص نام انجمن مستربچ و تصمیم گیری در خصوص کارگروه کامپاند و مستربچ جلسه ای مشترک با حضور دکتر عزیزی، مهندس ترک و هیات مدیره انجمن برگزار و تصمیم گیری نهایی انجام شود.

 

مقرر شد در خصوص نیازهای سایت انجمن آقایان خاموشی و مهرانپور جلسه ای ترتیب داده و نتیجه را در یک جلسه با آقایان ترک و روابط عمومی انجمن در میان گذاشته و نهایی کنند.