سهمیه بیش از 70 درصد واحدها در طرح افق ثابت ماند/ سامانه جامع تجارت امنیت اطلاعات واحدها را تضمین می‌کند

به گزارش اینپیا، طبق مصوبات این جلسه، با توجه به اینکه ماهانه حدود 40 هزار تن پت توسط پتروشیمی تندگویان تولید می شود و نیاز بازار حدود 80 هزار تن در ماه است، مصوب شد، کف عرضه مشخصی برای همه گریدهای پت در نظر گرفته شود. همچنین در این راستا پیشنهاد شد که ماهانه حداقل 20 هزار تن […]

به گزارش اینپیا، طبق مصوبات این جلسه، با توجه به اینکه ماهانه حدود 40 هزار تن پت توسط پتروشیمی تندگویان تولید می شود و نیاز بازار حدود 80 هزار تن در ماه است، مصوب شد، کف عرضه مشخصی برای همه گریدهای پت در نظر گرفته شود. همچنین در این راستا پیشنهاد شد که ماهانه حداقل 20 هزار تن پت واردات داشته باشد.

 

علاوه بر این در جلسه مذکور مقرر شد اصلاح سهمیه های بطری بر اساس اطلاعات خرید سال 98 واحدها با همان شیوه اصلاح سهمیه های پت نساجی و پلی پروپیلن انجام شود.

 

پس از ارائه گزارش گرید بندی پلی پروپیلن توسط انجمن ملی صنایع پلیمر ایران، دو رویکرد در این خصوص توسط دکتر صادقی نیارکی مطرح شد

 

1- با توجه به گزارش میزان تقاضای هر گرید، گریدهایی که نیاز و تقاضای بیشتری در بازار دارند، بیشتر تولید شوند.

2- تقسیم پلی پروپیلن ها به دو گروه شیمیایی و نساجی دیگر مد نظر قرار نگیرد و گروه بندی جدیدی برای پ پ ها ایجاد شود.

در ادامه این جلسه به جزئیات طرح افق اشاره شد و اعلام شد که سهمیه بیش از 70 درصد واحدها در طرح افق ثابت مانده است.

در این جلسه برخی از حاضران با بیان دلایلی مثل در اختیار قرار دادن اطلاعات محرمانه شرکت ها و واحدهای تولیدی به مخالفت با طرح افق پرداختند که در پاسخ به آن ها به این مساله اشاره شد که تنها مرکز تجارت الکترونیک این اطلاعات را در اختیار دارد.

همچنین این مساله نیز بیان شد که سامانه جامع تجارت توسط دستگاه های امنیتی نظارت می شود و هیچ شخص یا نهادی به این اطلاعات دسترسی ندارد.

در ادامه مساله تعدد سامانه ها و ایجاد مشکلاتی برای فعالان اقتصادی مطرح شد که قرار شد این مساله نیز پیگیری شود و از آنجا که اطلاعات یکسان در سامانه جامع مالیاتی و طرح افق ثبت می شود، واحدها و انجمن ها درخواست کنند تا اطلاعات از سامانه افق به سازمان امور مالیاتی ارسال شود.