مهندس متوسلیان: صنعت پلاستیک در این وضعیت نیاز به نوآوری دارد

به گزارش اینپیا، دو روز به همایش ملی «خروج صنعت پلاستیک از بحران؛ با کمک نوآوری» باقی مانده است. در این همایش تلاش می‌شود تا به صنعتگران حوزه پلاستیک، راهکارهایی ارائه شود که در جهت ادامه مسیر تولیدی واحدهایشان در شرایط اقتصادی موجود به کار بگیرند و همچنین بینشی نسبت به مدل‌های نوآورانه کسب و کار شرکت‌های […]

به گزارش اینپیا، دو روز به همایش ملی «خروج صنعت پلاستیک از بحران؛ با کمک نوآوری» باقی مانده است. در این همایش تلاش می‌شود تا به صنعتگران حوزه پلاستیک، راهکارهایی ارائه شود که در جهت ادامه مسیر تولیدی واحدهایشان در شرایط اقتصادی موجود به کار بگیرند و همچنین بینشی نسبت به مدل‌های نوآورانه کسب و کار شرکت‌های موفق داخلی پیدا کنند.(برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک کنید.) در همین زمینه، اینپیا با مدیرعامل شرکت یزد پولیکا گفت‌وگویی ترتیب داد. مهندس عباسعلی متوسلیان در خصوص این همایش عنوان کرد: ضمن تشکر از انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران برای برپایی همایش خروج صنعت پلاستیک از بحران، باید گفت که صنعت پلاستیک‌ به حق برای خروج از این وضعیت نیاز به ارائه راهکارهایی نوآورانه دارد. ترکیب متخصصان حاضر در این همایش نشان دهنده آن است که فضای تضارب آرای ایجاد شده می‌تواند برای صنعت ملی پلاستیک در ایران نوید روزهای بهتری را بدهد.

وی در ادامه تاکید کرد: عناوین موجود در این همایش، همگی می‌تواند از دغدغه‌های صنایع پیش ‌رو در ایران باشد، اما عنوان نوآوری در واقع کلید واژه‌ای است که یزدپولیکا در طول ۴ دهه از فعالیت‌های تولیدی و صنعتی خود، پی آن بوده است. اگر تا دیروز ماشین‌آلات و تمرکز بر آمادگی کارگران و متخصصان حرف اول را در محیط محیط‌های صنعتی می‌زد، امروز دانش و تخصص روزآمد و بر پایه علوم و فنون و نوآوری رمز موفقیت هر واحد صنعتی است.

 

مهندس متوسلیان درباره اهمیت بحث نوآوری در صنایع به ویژه صنعت پلاستیک گفت: در سال‌های اخیر، صنعت پلاستیک ایران روزهای دشواری را پشت سر می‌گذارد و متاسفانه صنایع فعال در این حوزه به سختی چراغ تولید را روشن نگه داشته‌اند. در این شرایط مجهز شدن به دانش روز، یکی از مهم‌ترین ضرورت‌هاست. چراکه سرعت تغییرات و پیشرفت‌های صنعتی در دهه‌های اخیر باعث شده، صنایع در ایران بیش از گذشته بازوهای علمی و تحقیقاتی خود را گسترش دهد. نوآوری و ضرورت‌های آن نیز از ذهن‌های نوآور بیرون می‌آید و نه تجهیزات که وسیله هستند.

 

مدیرعامل شرکت یزدپولیکا در پایان تاکید کرد: نوآوری اگر در راستای ارتقای کیفیت تولیدات باشد، می‌تواند بیش از پیش حائز اهمیت باشد. درواقع در صنعت پلاستیک، کشورهای موفق دنیا تجربه خوبی را براساس تکیه بر نوآوری در تولید، استفاده از روش‌های نوآورانه جهت جلب رضایت مشتری و اقناع بازار طی کرده‌اند. این روش‌های نوآورانه به نظر می‌رسد صرفا نباید محدود به تولید شود و باید به سمت فرآیند‌های پس از تولید و نیاز‌های آتی مخاطبان و جامعه هم برود. برای مثال ما باید بتوانیم با استفاده از روش‌های نوآورانه میزان آشنایی مردم با محصولات پی‌وی‌سی که سازگاری بالاتری با محیط زیست دارند را بالا ببریم و در این مسیر نقش متخصصان فعال در این حوزه بیش از پیش مهم است.