نشست تجاری و فناوری ایران و روسیه برگزار شد/ سعید زکایی درباره این رویداد توضیح می‌دهد

به گزارش اینپیا، نشست تجاری و فناوری ایران و روسیه با حمایت صندوق نوآوری با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری و کوریدور صادرات برگزار شد.   این نشست بین ۷۰ شرکت ایرانی و روسی و در دو شهر یکاترینبورگ و مسکو برگزار شد که سورنا ستاری، ‌معاون فناوری ریاست جمهوری نیز همراه با شرکت‌های ایرانی حضور […]

به گزارش اینپیا، نشست تجاری و فناوری ایران و روسیه با حمایت صندوق نوآوری با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری و کوریدور صادرات برگزار شد.

 

این نشست بین ۷۰ شرکت ایرانی و روسی و در دو شهر یکاترینبورگ و مسکو برگزار شد که سورنا ستاری، ‌معاون فناوری ریاست جمهوری نیز همراه با شرکت‌های ایرانی حضور داشت.

 

برگزاری نمایشگاه تکنولوژی INNOPROM، نشست B2B، امضای چند تفاهمنامه و… از رویدادهایی بود که در حاشیه این دو نشست برگزار شد.

 

سعید زکایی، عضو هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران که در این سفر حضور داشت به اینپیا گفت: یکی از نکات مثبت این سفر این بود که مدیران صندوق‌های نوآوری، صندوق‌های توسعه و معاونت فناوری ریاست جمهوری همراه با شرکت‌ها حضور داشتند و بسیاری از مسائل، فرصت‌ها، نحوه همکاری و… را مطرح می‌کردند. روز گذشته نیز بازدیدی از پارک فناوری روسیه انجام شد.

رئيس کمیسیون فنی انجمن ملی در ادامه توضیح داد: پارک فناوری روسیه یکی از بخش‌های مهم این کشور است که زیرساخت بسیار بزرگی برای توسعه ایجاد کرده است. مساحت بسیار گسترده‌ای را در اختیار شرکت‌های فناور قرار داده، امکانات و تجهیزات بسیار جدیدی در این محیط وجود دارد و سرعت رشد شرکت‌ها را دوچندان می‌کند. در همین پارک فناوری، دانشگاهی با همکاری دانشگاه MIT آمریکا درحال ساخت است. ما نیز در کشور خودمان بحث پارک فناوری را در اختیار داریم و حتی زودتر از روسیه شروع به کار کردیم اما سرعت رشد آنها بسیار بیشتر از ما بوده است. حتی امکان اسکان بیش از ۶۰ هزار نفر در این مجموعه در حال آماده سازی است.  این پارک از سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده است.

 

در ادامه تصاویر این نشست های تجاری و فناوری را مشاهده می‌کنید.