هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان پلی یورتان مشخص شد

به گزارش اینپیا، انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان پلی یورتان، تشکلی نوپا است که با هدف گرد هم آوری صنعت گران حوزه پلی یورتان، در راستای رسیدگی به مشکلات این صنعت قدم بردارد.   از این رو در جلسه ای که اعضای ابتدایی این تشکل برگزار کردند، اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.   در این جلسه […]

به گزارش اینپیا، انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان پلی یورتان، تشکلی نوپا است که با هدف گرد هم آوری صنعت گران حوزه پلی یورتان، در راستای رسیدگی به مشکلات این صنعت قدم بردارد.

 

از این رو در جلسه ای که اعضای ابتدایی این تشکل برگزار کردند، اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

 

در این جلسه در خصوص مسیر طی شده برای تشکیل این اتحادیه توضیح داده شد که در این خصوص چند اقدام از جمله بررسی لیست شرکت‌های فعال در صنعت پلی یورتان، پیدا کردن تشکل‌های مشابه در خارج از کشور و تعیین اهداف و کارکردهای این تشکل انجام گرفته است.

 

بر اساس این گزارش حدود ۶ یا ۷ تشکل مشابه این اتحادیه در پاکستان، هند، ترکیه، چین و… وجود دارد.

 

همچنین لیستی از کل تولیدکنندگان در این صنعت از سخت ترین تا نرم ترین نوع پلی یورتان را با توضیحات مربوطه تهیه شده ‌است و با تمام تولیدکنندگان این حوزه تماس گرفته شده است تا عضو این تشکل شوند.

 

در این جلسه در خصوص ضرورت‌های تشکیل انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان پلی یورتان به این نکته اشاره شد که با توجه به مشکلات و مسائل مشترک تعداد زیادی از شرکت‌های عضو از جمله بالا رفتن قیمت گریدهای مواد اولیه تولید، معضلات تجارت و موانع تولید، نیاز به ایجاد یک تشکل ویژه احساس می‌شود تا بتواند مسائل و مشکلات خود را با وزارت صمت و دیگر مراجع بالادستی در میان گذاشته و امکان رایزنی برای رفع این مشکلات داشته باشد.

 

در این خصوص به عملکرد انجمن ملی صنایع پلیمر ایران برای مثال نیز اشاره شد که 14 تشکل عضو دارد و در بسیاری موارد طرف مشورت وزارت صمت است و قدرت لازم را برای پیگیری مشکلات و موانع این تشکل ها دارد که از جمله آن‌ها می توان به اقدام این انجمن در خصوص گریدبندی PVC و توافق‌های صورت گرفته، اشاره کرد.