سومین جلسه کارگروه نیازسنجی صنعت قالبگیری بادی

به گزارش اینپیا، سومین جلسه کارگروه قالبگیری بادی کمیسیون آموزش انجمن ملی، روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد. در این جلسه علاوه بر علیرضا ترک، نقیبی از جهادین پرند، رهنما از پژوهشگاه پلیمر، علی شجاعی از جامعه قالبسازان، اقتداری و فرزانه علیرضایی دبیر انحمن ملی حضور داشتند. با توجه به نیاز سنجی صورت […]

به گزارش اینپیا، سومین جلسه کارگروه قالبگیری بادی کمیسیون آموزش انجمن ملی، روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر علیرضا ترک، نقیبی از جهادین پرند، رهنما از پژوهشگاه پلیمر، علی شجاعی از جامعه قالبسازان، اقتداری و فرزانه علیرضایی دبیر انحمن ملی حضور داشتند.

با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته در جلسات گذشته و تعیین سرفصلهای آموزشی برای دوره های پیش بینی شده، موضوع اصلی این جلسه تعیین اساتید مناسب برای تهیه محتوای دوره های آموزشی بود.

در ابتدا علیرضا ترک (رئیس کمیسیون آموزش) برنامه ریزی برگزاری دوره ها را تشریح کرد: « در جلسه قبل از عید مقرر شد که موضوع قالبگیری PET را جدا کنیم و ابتدا یک دوره عمومی قالبگیر بادی برگزار کنیم. سرفصل ها را هم کم و بیش مشخص کرده ایم همچنین یک سری از زیر فصل ها هم تا حدودی مشخص شده است و این جلسه بیشتر به این منظور برگزار شد که استاد یا تیم استادی را انتخاب کنیم. بعد از تشکیل این تیم، فرصتی از دوستان می خواهیم که تا محتوا را تهیه کنند، هماهنگی های لازم برای برگزاری دوره و اطلاع رسانی و تبلیغات و … را انجام خوهیم داد. برای رسیدن به این مقصود سعی کردیم ترکیبی از استادان مجرب و صنعتگران باسابقه و معتبر را دعوت کنیم.

در ادامه دکتر اقتداری پیشنهادهایش را برای کیفیت برتر دوره ها مطرح کرد:

«به نظرم در برگزاری این دوره های آموزشی، هدف گذاری بسیار مهم است. اینکه هدف اصلی ما از برگزاری چیست؟ صرفا قرار است یک دوره برگزار شود یا نه می خواهیم کاملا کاربردی و کارکردی باشد و چشم انداز هدف مندی را در نظر داریم؟ درباره تجربه دوره ها در خارج از ایران به شخصه تجربه حضور در این دوره ها را در سال 2005 و در کشور آلمان داشته ام. در آلمان به این شکل است که بعد از فروش ماشین ها، برای اینکه شرکت ها به چشم انداز مناسب تولید دست یابند، برای خریداران ماشین ها و نیز کارکنان کارخانه ها دوره های آموزشی برگزار می کنند. مثلا یکی از شرکت ها 10 ماشین بادی 2 میلیون یورویی خریداری کرده بود و برای کارکنان خود دوره برگزار کرده بود و کاملا هدفمند انجام می شد.پس باید این هدف گذاری به شیوه شفافی مشخص شود. در درجه دوم باید ببینیم مخاطب هدف ما در این دوره ها چه کسانی هستند. آیا از کارمندان هستند؟ آیا افراد شاغل در کارگاه ها هستند یا نه دانشجویان مرتبط با این رشته ها قرار است مخاطب ما باشند؟ در واقع ابتدا باید این مخاطب تعیین شود و در مرحله بعدی به تولید و تهیه محتوا بپردازیم. »

مهندس ترک در پاسخ مطرح نمود: « مخاطب ما دانشجویان نیستند و از صنعتگران هستند. البته ممکن است از دانشجویان و پژوهشگران هم اعلام حضور کنند اما ما برای آنها هدفی نداریم و بیشتر صنعتگران مد نظر ما هستند. هدف اصلی ما این است که مسائل و مشکلات و دغدغه های صنعتگران شناسایی شود. اینکه یک محتوایی ایجاد کنیم و این محتوا تبدیل به یک رفرنس قابل ارجاع و استناد باشد. ما در این زمینه تا کنون در ایران دوره های آموزشی نداشته ایم و با وجود اینکه کار انجمن، آموزش نیست اما می توانیم به سهم خود به این حوزه هم سرو شکل مطلوب را ببخشیم. طبیعی است که اگر این دوره ها به شکل مطلوب برگزار شود در ادامه موسسات آموزشی و نهادهای مختلف هم با ما همکاری خواهند کرد و به یک روند بلند مدت تبدیل خواهد شد. »

در ادامه بحث های مختلفی درخصوص تیم استادی و محتوا صحبت شد و نهایتا آقای دکتر رهنما، مهندس نقیبی و دکتر اقتداری به عنوان تیم استادی تعیین شدند و مقرر شد جهت تهیه محتوا جلسات مشخصی را داشته باشند.